niedziela, 23 sierpnia 2015

My Little Pony BOOK TAG

Zostałem nominowany do My Little Pony BOOK TAG przez Paulę z bloga Rude recenzje, za co bardzo dziękuję ;) Mimo że nie przepadam za kucykami Pony, to pytania tego TAGu bardzo mi się spodobały i dlatego zdecydowałem się go zrobić :)


Zaczynamy!


Apple Jack

Książka, w której bardzo ważne są więzi rodzinne.

Tutaj mój wybór padł na Czerwoną Królową autorstwa Victorii Aveyard. To właśnie w tej książce relacje rodzinne są mocno wyeksponowane. Główna bohaterka, Mare, bardo kocha i troszczy się o swoich rodziców. Nawet gdy opuszcza dom rodzinny, cały czas pamięta o nich i stara się jak najczęściej ich odwiedzać. Mimo że Czerwona Królowa jako książka średnio mi się podobała, to wątek rodzinny mnie bardzo urzekł :)




 

Pinkie Pie

Najzabawniejsza książka, jaką czytałeś.

Zdecydowanie Jaśki J.P. Arrou-Vignoda. Jest to książka skierowana do nieco młodszych czytelników, jednak osoby w moim wieku również znajdą tu coś dla siebie.  Taka lekka książka, z prostym językiem i zabawnymi historyjkami, stanowi świetną odskocznię od gatunków, po które sięgam najczęściej. Jaśki wywoływały uśmiech na mojej twarzy, rozweselały dzień, a przezabawne historyjki sprawiały, że nie mogłem przestać się śmiać.





Rarity

Książka z silną i niezależną bohaterką, która ma wielu adoratorów. 

Nie wiem czy ta bohaterka ma 'wielu' adoratorów, ale z pewnością jest silna i niezależna. Mowa tutaj o Celaenie Sardothien ze Szklanego Tronu. Jest to typowa bohaterka kick-ass. Nieśmiała, głupiutka, słaba - te określenia na pewno do niej nie pasują. Cealena to waleczna, odważna i honorowa dziewczyna. Przy okazji - zakochanych jest w niej dwóch mężczyzn, więc idealnie pasuje do tej kategorii. 





Fluttershy

Wspaniała książka, o której istnieniu wiedzą nieliczni.

Nie mam zielonego pojęcia :) Raczej wszystkie książki, które czytałem są dość popularne. Jednak jeśli musiałbym wybrać - to pewnie wskazałbym Ucząc psa czytać Jonathana Carrolla. Myślę, że ta książka nie jest szczególnie znana/popularna, a jest naprawdę dobra. Gorąco ją Wam polecam :D






Twilight Sparkle

Postać z książki, która mogłaby zostać twoim przyjacielem.

Tutaj nie miałem żadnych wątpliwości. Oczywiście - Katniss Everdeen. Jest to jedna z moich ulubionych żeńskich postaci w literaturze. Uwielbiam ją za cięty język, nietuzinkowość i niezmierzone pokłady siły jakie w sobie nosi. Gdyby była taka możliwość - z pewnością zaprzyjaźniłbym się właśnie z Katniss Everdeen. 





Spike

Książka z nieszczęśliwie zakochaną postacią.

Tutaj od razu przyszła mi do głowy Paige Mahoney. Główna bohaterka Czasu Żniw Samanthy Shannon to idealny przykład nieszczęśliwie zakochanej osoby. Nie chcę tutaj za dużo pisać, żeby nikomu nic nie zaspoilerować, ale ci co czytali Czas Żniw na pewno wiedzą o co mi chodzi ;)







Rainbow Dash

Książka, do której masz największy sentyment.

Miałem duży problem z doborem książki do tej kategorii. Jednak po dłuższym zastanowieniu, postanowiłem wybrać... wszystkie książki, które mama czytała mi w dzieciństwie. Było ich na prawdę sporo, ponieważ czytanie przed snem to był nasz taki mały rytuał. To właśnie dzięki mojej mamie odkryłem w sobie pasję do czytania i jestem Jej za to dozgonnie wdzięczny :)




Mam nadzieję, że TAG wam się podobał. Do zrobienia go nominuję:
- Hanię z bloga Adaline Bookworm
- Sylwię z bloga Moje spojrzenie na kulturę
- Aleksandrę z bloga Imperium Książkomaniaczki
Oraz wszystkie inne osoby, które miałyby ochotę zrobić ten TAG :)

15 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę, że zdecydowałeś się odpowiedzieć na nominację ;) Kilka z wspomnianych przez Ciebie pozycji mam nadal na liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I znowu przychodzę z nominacją do tagu ;)

      http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/taylorswiftbooktag.html

      Usuń
    2. I jeszcze jeden :D

      http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/lba-5-i-6.html

      Usuń
    3. I jeszcze jeden :D

      http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/summertimemadnessbooktag.html

      Usuń
    4. O matko, ile nominacji ;D Nie gwarantuję, że wszystkie tagi wykonam, ale postaram się to zrobić ;)

      Usuń
    5. I jeszcze jeden :D

      http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/alboalbotag.html

      Jeszcze dwa w tym tygodniu i daję Ci już spokój ;) Nie musisz się spieszyć, ale zrobione mają być wszystkie :D

      Usuń
    6. Już przed ostatni w tym tygodniu :D

      http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/literackiemiasteczkotag.html

      Usuń
    7. I już ostatni :D

      http://ruderude-czyta.blogspot.com/2015/08/celebritybooktag.html

      Usuń
  2. Matko, ten tag jest tak słodki i tęczowy. Bleh. Ale odpowiedzi mi się podobały:) Bardzo się cieszę, że dobrze czytało Ci się książkę Carrolla - uwielbiam tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah też za bardzo nie przepadam za kucykami itp. ;) Carroll jest świetny <3

      Usuń
  3. Ojej dziękuję za nominację :) Na pewno zrobię ten tag u siebie, bo kategorie są naprawdę świetne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać Twoich odpowiedzi :)
      Również pozdrawiam :D

      Usuń
  4. Czytanie przed snem to niezwykle pożyteczny i niezwykły rytuał. Chyba tego mi najbardziej brakuje z dzieciństwa :)
    I dziękuję za nominację. Na pewno wykonam ten tag u siebie, chociaż, tak samo jak ty, kucyki to nie moje klimaty :D ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tęsknię za czytaniem przed snem :'(
      Nie mogę się doczekać Twoich odpowiedzi :)

      Usuń
  5. W końcu zrobiłam ten tag u siebie :) Zapraszam serdecznie - http://moje-spojrzenie-na-kulture.blogspot.com/2015/09/04-my-little-pony-book-tag.html
    A i jeszcze raz dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)