poniedziałek, 28 września 2015

Albo Albo TAG


Bardzo dawno temu zostałem nominowany do #AlboAlboTAG przez autorkę bloga Rude recenzuje, za co bardzo dziękuję. Tag bardzo mi się spodobał, a że jest dość krótki, to postanowiłem go u siebie zrobić. Dlatego, bez owijania w bawełnę, zaczynamy!

1. Wolisz czytać tylko trylogie, czy powieści jednotomowe?

Uwielbiam zarówno trylogie, jak i jednotomówki :) Jeśli jednak miałbym wybrać jedno, to chyba postawiłbym na powieści jednotomowe. Uważam, że są one o tyle lepsze, że akcja w nich nie jest rozwleczona na wiele części, jak w przypadku trylogii, tylko zwarta w jedną książkę. Dzięki temu, akcja jest wartka i nie ciągnie się niemiłosiernie, jak to czasami bywa w powieściach wielotomowych.


2. Wolisz czytać tylko autorki, czy tylko autorów?

Tylko autorów. Patrząc na moją biblioteczkę, może nie do końca to widać, jednak preferuję styl pisania, jaki oferują mężczyźni. Oczywiście, wiele książek napisanych przez kobiety znajduje się na liście moich ulubionych, jednak w przypadku autorów istnieje dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że trafię na jakieś romansidło lub inny tego typu gniot :)


3. Wolisz kupować tylko w Empiku, czy tylko na stronach internetowych?

Zdecydowanie na stronach internetowych. W księgarniach internetowych, typu bonito czy nieprzeczytane.pl można znaleźć książki nawet dwa razy tańsze niż w Empiku... Nie oznacza to oczywiście, że nie kupuję w Empiku :D Gdy obok niego przechodzę, nigdy nie mogę się powstrzymać i zaglądam do środka (najczęściej kończy się to kupnem przynajmniej trzech książek...)


4. Wolisz, żeby wszystkie książki zekranizowano, czy żeby przekształcono je w serial?

Kocham zarówno seriale jak i filmy, jednak w tym wypadku muszę zdecydować się na te drugie. Oglądnięcie całego sezonu jakiegoś serialu trwa bardzo długo, a na film poświęcamy zaledwie 2-3 godziny. Dlatego, po prostu ze zwykłej oszczędności czasu (który można wykorzystać na czytanie książek :D), wybieram ekranizacje.


5. Wolisz czytać pięć stron dziennie, czy pięć książek tygodniowo?

Banalne pytanie :) Oczywiście, że pięć książek tygodniowo. Jednakże uważam, że takie szybkie tępo też nie jest do końca dobre. Po przeczytaniu jakiejś powieści, w ogóle nie ma czasu na jej przemyślenie, a po dwóch tygodniach całkowicie o niej zapomnimy. Poza tym, umówmy się, istnieje na Ziemi człowiek, który jest w stanie aż tyle czytać? To jest po prostu niewykonalne.

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy autorem?

Profesjonalnym recenzentem. Nie nadaję się do pisania książek.


7. Wolisz czytać dwadzieścia książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje?

Oczywiście, że wolę sięgać po nowe pozycje. Chociaż czasami lubię wracać do ulubionych książek :)


8. Wolisz być bibliotekarzem, czy sprzedawcą książek?

Chciałbym sprawdzić się w obu tych zawodach... Jednak wolałbym chyba zostać sprzedawcą. Lubię doradzać ludziom w sprawie książek (dlatego też założyłem bloga :D), więc myślę, że to była by praca idealna dla mnie. Chociaż, nie ukrywam, że uwielbiam zapach starych książek, jakie można znaleźć w bibliotece ;)


9. Wolisz czytać tylko ulubiony typ literatury, czy wszystko poza nim?

To jedno z pytań, które sprawiło mi większą trudność. Z jednej strony, czytanie cały czas tego samego gatunku może stać się z czasem monotonne i nudne, jednak z drugiej nie wyobrażam sobie porzucenia na zawsze mojej fantastyki. Po dłuższym zastanowieniu wybiorę chyba tylko ulubiony typ literatury. Uważam, że mój ulubiony gatunek, jakim jest fantastyka, jest na tyle obszerny i bogaty w tak wiele ciekawych tytułów, że raczej nigdy mi się nie znudzi.


10. Wolisz czytać książki fizyczne, czy e-booki?

Zdecydowanie książki fizyczne. Uwielbiam trzymać książkę w rękach, jej zapach, możliwość  przewracania stron. E-booki nie mają takiego uroku... Chociaż, nie ukrywam, że zdarzało mi się parę razy czytać książki w formie elektronicznej.


Mam nadzieję, że Tag wam się podobał i do zobaczenia następnym razem! :)


Ja nominuję:
- Karolinę i Paulinę z bloga Książkowe zacisze
- Hanię z bloga Adaline Bookworm
- Łukasza z bloga Mój świat, moje książki

2 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że utożsamiam się z większością Twoich odpowiedzi. Zmieniłabym tylko ulubiony gatunek oraz to, że próba sił własnych w pisaniu jak najbardziej mi odpowiada. Bardzo podoba mi się całość bloga, wiele ciekawych treści, osobiście nie jestem recenzentką ale szanuję taką pracę. Pozdrawiam serdecznie

    http://ksiazkijagoda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za miłe słowa :D
      Również pozdrawiam i czuję, że będę na Twojego bloga często zaglądał :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania :)