sobota, 5 września 2015

Liebster Blog Award


Jakiś czas temu zostałem nominowany do Liebster Blog Award przez autorki bloga Rude recenzje oraz Adaline Bookworm, dlatego teraz postaram się odpowiedzieć na wszystkie, niektóre dość trudne, pytania.

Informacja o Liebster Blog Award:
"Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.

Zaczynamy!

Na pierwszy ogień idą pytania zadane przez Hanię z bloga Adaline Bookworm.

1. Jaka jest Twoja ulubiona fikcyjna postać i dlaczego darzysz ją sympatią?
Bezapelacyjnie - Katniss Everdeen :) Uwielbiam ją za cięty język, nietuzinkowość i niezmierzone pokłady siły jakie w sobie nosi. Katniss jest silną bohaterką, z mocnym charakterem, niewyparzonym językiem i odwagą, której mógłby jej pozazdrościć nie jeden mężczyzna. 

2. Książka, która w jakiś sposób na Ciebie wpłynęła.
Futu.re

3. Wymień jedną książkę i idealnie pasującą do niej piosenkę. 
Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta i Dog days are over (Florence and the Machine) 

4. Przy której powieści miałeś ochotę się śmiać, a przy której płakać ?
Śmiałem się przy Jaśkach, a płakałem podczas lektury O psie, który jeździł koleją :) 

5. Czy lubisz coś jeść lub pić podczas czytania?
Nie. Boje się, że pobrudzę książkę. 

6. Jakie jest twoje największe książkowe marzenie?
Dostać list z Hogwartu :P Niestety to marzenie na pewno się nie spełni, ponieważ już dawno przekroczyłem ten magiczny wiek 11-stu lat :)

7. Cytujesz jakieś książki?
Nie. Nie mam pamięci do cytatów.

8. Co według Ciebie najbardziej denerwuje książkoholików?
Ludzie którzy w ogóle nie czytają i uważają, że książki są "głupie".

9. Gatunek literacki, który lubisz czytać latem?
Nie mam jakiegoś szczególnego, dobranego do danej pory roku, gatunku.

10. Najlepsza książka jaką dotąd przeczytałeś?
Nie wiem. Nie mam jednej, ulubionej książki. Na pewno znalazłoby się kilka godnych uwagi, jednak nie umiem się zdecydować na jedną.

11. Gdybyś mógł spotkać jednego książkowego bohatera, to kto by to był?
Oczywista oczywistość, czyli... Katniss Everdeen :P



A teraz pytania od Pauli z bloga Rude recenzje

1. Jaka jest twoja ulubiona książka polskiego autora?
 Wiedźmin. Ostatnie życzenie (Andrzej Sapkowski)

2. Czy czytasz jakieś magazyny książkowe? Jeżeli tak to jakie i czego głównie w nich szukasz?
Czasami czytam BOOK UP! Najbardziej ciekawią mnie zapowiedzi i premiery książek.

3. Co najbardziej podoba Ci się w czytaniu książek i czy od zawsze lubiłaś/łeś czytać?
Uwielbiam to, że dzięki czytaniu mogę poznawać nowe rzeczy, odkrywać inne krainy, zaprzyjaźniać się z bohaterami i poszerzać swoją wyobraźnię. Czytałem od zawsze, ale nałogowo zacząłem w pierwszej klasie  gimnazjum.

4. Jaka jest Twoja ulubiona pora i pozycja do czytania?
 Ulubiona pora to wieczór/noc, a pozycja - półleżąca.

5. Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
Harry Potter i Kamień Filozoficzny - od niej zaczęła się moja miłość do książek.
Igrzyska Śmierci - książka, od której zacząłem czytać nałogowo.
Krzyżacy - najgorsza lektura w gimnazjum, przez którą nie potrafiłem przebrnąć. 

6. Jaka byłaby pierwsza książka, którą czytałbyś swojemu dziecku? 
Przygody Koziołka Matołka 

7. Książka, którą koniecznie chcesz mieć w swoich zbiorach? 
Paragraf 22

8. Książka idealna na jesienną chandrę ? 
Dzieci z Bullerbyn (czyli po prostu nic nie przychodzi mi do głowy) 

9. Co najbardziej lubisz i czego nie znosisz w prowadzeniu bloga? 
Lubię to, że mogę się dzielić moimi opiniami z innymi, a nie znoszę tego, że prowadzenie bloga zajmuje mi bardzo dużo czasu.

10.  Okładka książki, która urzekła Cię od pierwszego wejrzenia? 
Marsjanin

11. Czytasz poradniki? Tak? Nie? Dlaczego?
Nie czytam. Nie lubię ich.


I to już koniec wszystkich pytań! Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się Wam podobały :)


Moje pytania:
1. Twoja ulubiona lektura.
2.  Czytasz w szkole/pracy ?
3. Najładniejsza książka na twojej półce.
4. Czy zgubiłaś/eś kiedyś książkę ?
5. Wolisz kupować książki czy wypożyczać z biblioteki ?
6. Twój ulubiony bohater męski. 
7. Jakbyś miał/a wybrać jedną książkę, jaką zabierzesz na bezludną wyspę, to jaka by to była ?
8. Gatunek, po który sięgasz najrzadziej. 
9. Wolisz książki tradycyjne czy ebooki ?
10. Książka, której nienawidzisz. 
11. Co Cię skłoniło do założenia bloga ? 

Nominuję:
- Olę z bloga Imperium Książkomaniaczki 
- Olgę z bloga Okiem wielkiej siostry
- autorkę bloga Wyspa Książek 
- Bartka z bloga BartekBooks 
- autorkę bloga Upolowane stronice 

2 komentarze:

  1. Ojej, bardzo dziękuję za nominację. Jestem zaszczycona:).
    Dużo "Igrzysk śmierci" w Twoich odpowiedziach - chyba będę musiała wreszcie przeczytać, bo jakoś mnie ominął ten fenomen :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Krzyżaków" przeczytałam tylko i wyłącznie za pomocą audiobooka :D

    Dziękuję za nominację! Na pewno odpowiem :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)