piątek, 30 października 2015

TOP 5 książek na Halloween

Jako że Halloween zbliża się wielkimi krokami, zapraszam na moje zestawienie TOP 5 książek idealnych na tę okoliczność. 

 


Od razu pragnę uprzedzić, że nie jestem fanem horrorów, ani powieści grozy. Rzadko je czytam i moja wiedza o nich jest dość uboga. W tym zestawieniu może nie znajdą się klasyczne horrory, ale i tak myślę, że książki, które wybrałem idealnie wpasowuję się w klimat tego święta :)



Wirus Chuck Hogan, Guillermo Del Toro

 
Na pierwszy ogień idzie powieść Wirus. Znajdziemy w niej tajemniczego wirusa, wampiry, duchy przeszłości oraz liczne morderstwa. Oprócz tego także zagadkę kryminalną, zawiłe śledztwo, ciekawych bohaterów, wciągającą akcję oraz niesamowite ilustracje. A w gratisie - polski wątek. Czego chcieć więcej ? :)



Osobliwy dom Pani Peregrine Ransom Riggs
 
Zdecydowanie nie jest to horror, ani nawet thriller. Jednakże Osobliwy dom Pani Peregrine posiada niezwykły klimat. Czytając książkę przenosimy się do zupełnie innego świata. Świata pełnego magii, duchów, a także licznych niewyjaśnionych zjawisk. 

 
Przegląd Końca Świata FEED Mira Grant

To także zdecydowanie nie jest horror, jednak jest coś, dzięki czemu ta książka się tu znalazła. A mianowicie są to zombie. Pojawiają się tu dość rzadko, ale jak już się pojawią, to mogą napędzić niezłego stracha.
 
 
Opowieści niesamowite Edgar Allan Poe

 
 Klasyka dziewiętnastowiecznej literatury. Wyśmienity zbiór opowiadań. Warto zapoznać się z tą książką, naprawdę warto. Ogólnie polecam twórczość Edgara Allana Poe - ten facet miał nieźle powywracane w głowie :D

 
Metro 2033 Dmitry Glukhovsky

Oczywiście - powiecie, że jest to science fiction, a nie żaden horror, jednak ja przy tej książce autentycznie się wystraszyłem :D Metro 2033 bardzo mocno trzyma w napięciu i nie pozwala czytelnikowi, ani na chwilę, odłożyć książki. Niejednokrotnie przy lekturze tej powieści przeraziłem się. Kawał dobrej literatury. Gorąco polecam :) 

 
Przy okazji zachęcam do wzięcia udziału w "Halloween'owej nocy czytania"

 Więcej o akcji możecie przeczytać TUTAJ
 

A Wy?
Jak w tym roku spędzacie Halloween?
 Jakie są wasze halloweenowe typy książek?

Piszcie w komentarzach :)

7 komentarzy:

  1. Dom Pani Peregrine kończę od wakacji xd Ciągle zostaje mi sto stron, a ja nie mogę tego ruszyć, bo nie lubię Emmy :D
    Na Metrze 2033 stanęłam na stronie 194 i zostawiłam tam wiadomosć dla nastepnego czytelnika ^^ Ostatnio sprawdzałam i wciąż tam jest! :D
    Jak ja bym Feed chciała! ♥
    Jakoś okładka Wirusa mnie przeraża więc nie mogłabym jej czytać ;-; Zawsze sobie patrzę na okładki jak jest jakiś nudny fragment w książce lub idę do lodówki po jedzenie :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha ;) jedzenie to moja druga ulubiona czynność (zaraz po czytaniu), więc doskonale Cię rozumiem :D Musisz jak najszybciej podokanczać obie książki - napewno nie pożałujesz :D

      Usuń
  2. Zaintrygował mnie ,,Osobliwy dom...".
    Do Twojej listy dopiszę ,,Siostrzycę". Czytałeś? Naprawdę polecam.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobliwy dom Pani Peregrine jest jak najbardziej do polecenia :) nie spodziewaj się jednak czegoś oszałamiającego ;) A o "Siostrzycy" nigdy nie słyszałem, ale brzmi interesująco ;) mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać ;D

      Usuń
  3. Nie obchodzę Halloween, ale w tę noc zaczełam po raz drugi czytać Igrzyska śmierci :)
    Chiałam poinformowac, że nominowałam cię do Liebster Blog Award, jesli masz czas i ochotę, więcej szczegółów znajdziesz tu: http://castleona-cloud.blogspot.com/2015/11/liebster-blog-award-po-raz-drugi.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację ;) Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć :D

      Usuń
  4. Za "Metro 2033" już od dawna się zabieram i zabrać się nie mogę :D Ale po tym jak polecasz, to chyba niebawem po nią sięgnę ;) Pozdrawiamy :)
    http://ksiazkowezacisze.blogspot.com/
    ~Karolina

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)