czwartek, 17 grudnia 2015

❄ Najlepsze książki pod choinkę | Przewodnik prezentowy ❄

Nie masz pomysłu na prezent? Nie ma problemu. Pomogę Ci :)


Nie ma co ukrywać, święta zbliżają się wielkimi krokami. Z pewnością każdy z nas wie, co chciałby znaleźć pod choinką, jednak czy jesteśmy pewni, co chcieliby dostać nasi bliscy? Właśnie dla tych niezdecydowanych postanowiłem stworzyć to zestawienie. Książki podzieliłem na kategorie, tak żeby jeszcze bardziej ułatwić wybór. Mam nadzieję, że wśród przytoczonych przeze mnie tytułów, każdy z Was znajdzie coś na prezent :)


Dla kobiet 

Prezent idealny dla każdej kobiety, która lubi zrelaksować się przy książce i miło spędzić z nią wieczór. Znajdziemy tu wątek miłosny, sagę rodzinną, romanse, zagadki kryminalne... czyli wszystko to, co kobiety kochają.





Dla osób, które nie przepadają za typowymi powieściami

Prezent idealny dla kogoś, kto lubi czytać, ale nie przepada za typowo fabularnymi powieściami. Znajdzie się tu coś dla miłośników nauk przyrodniczych, osób bardzo dociekliwych oraz tych, którzy chcieliby nauczyć się, jak czerpać radość z życia.





Dla fana fantasy 

Od rycerzy, potężnych rodów i rozległych królestw, aż do magii, wymyślnych krain i czarodziejskich stworzeń. To wszystko, co każdy fan fantasy uwielbia, a co znajdziecie w tych książkach.





Dla miłośnika horrorów 

Powieści obowiązkowe dla każdego fana horroru. Przerażające potwory, straszliwe upiory, duchy przeszłości, kanibale. To wszystko, co każdy miłośnik grozy wprost uwielbia.





Dla fanki romansów 

Ma to być prezent dla dziewczyny, siostry, mamy, przyjaciółki? Nie ma znaczenia. Każda kobieta uwielbia przecież romanse. Jestem pewien, że przy tych powieściach każda z nich uroni łezkę (i to nie raz).





Dla miłośnika thrillerów

Te książki należą do idealnych thrillerów. Zagadka kryminalna, nieszablonowi bohaterowie, wątek psychologiczny i wartka akcja. Gwarantuję, że każdy fan tego gatunku je pokocha.





Dla konesera

Szukasz w książce czegoś więcej niż tylko mile spędzonego czasu? Chcesz, aby powieść zmusiła cię do myślenia, wywołała u ciebie chwilę refleksji? W takim razie te książki są dla ciebie idealne.





Dla fana science fiction

Przerażająca wizja przyszłości? Jest.
Treść, która zmusza do myślenia? Jest.
I w końcu – nowoczesna technologia? Jest.
Czego chcieć więcej?

 




Dla młodzieży 

Lekkie, a zarazem inteligentne książki. Nie tylko dają radość z czytania, ale także uczą. Powieści o dorastaniu, trudnym wchodzeniu w dorosłość oraz o mierzeniu się z coraz większymi problemami.





Dla mężczyzn

Ma to być prezent dla chłopaka, taty, przyjaciela, brata? Nie ma znaczenia. Te książki spodobają się każdemu mężczyźnie. Z jednej strony militaria, z drugiej wątek historyczny, a z jeszcze jednej – mocny thriller. Do wyboru, do koloru.




BONUS – gadżety książkowe

Każdy książkoholik uwielbia wszystko, co związane z książkami. A że ostatnimi czasy na polskim rynku pojawiło się mnóstwo gadżetów okołoksiążkowych, to nic, tylko korzystać. Wybór jest ogromny. Od pomysłowych zakładek i toreb na książki, aż po śmieszne kubki, koszulki i poszewki na poduszki. Do wyboru, do koloru.




Mam nadzieję, że chociaż w niewielkim stopniu pomogłem wam w wyborze prezentu gwiazdkowego. Oczywiście książek wartych polecenia jest znacznie więcej, jednak starałem się dobrać te najlepsze. Liczę, że podarowane przez was prezenty spodobają się Waszym bliskim :)


A jaki jest Wasz wymarzony prezent? 
Co chcielibyście znaleźć pod choinką?
 
Piszcie w komentarzach :)

23 komentarze:

  1. Moim zdanie idealna byłaby książka Gra Endera a do tego torba ekologiczna Zawodowy czytelnik. Naprawdę fajny pomysł na Święta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :D Gra Endera jest genialna, a torba świetne się prezentuje i w dodatku jest bardzo ptaktyczna ;)

      Usuń
  2. Ostatnio zakupiłam sobie "Bóg nigdy nie mruga" i choć przeczytałam zaledwie 3 lekcje (czy wiesz jak trudno się powstrzymać, by nie przeczytać wszystkich za jednym razem?!), tak jestem z niej BARDZO zadowolona - nie obraziłabym się za to, gdybym znalazła pod choinką "Twój dziennik" tej autorki ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha w takim razie trzymam kciuki, żeby los się do Ciebie uśmiechnął i żebyś znalazła pod choinką "Twój dziennik" ;)

      Usuń
  3. Nie mów mi nawet, że myślisz stereotypami ;-; nie każda kobieta lubi romanse! -,- Ale mniejsza z tym...
    Muszę Ci powiedzieć, że pomysł na post na pewno się przyda i gdybym nie wydała na czytnik, mojej mamie prawdopodobnie kupiłabym jakiś dobry, krwawy kryminał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha muszę chyba zmienić ten fragment o romansach :P A jeśli chodzi o "krwawy kryminał" to jak najbardziej je polecam, idealne na prezent :)

      Usuń
  4. Świetnie wybrane lektury, chętnie sama bym kilka przygarnęła. Na mojej liście świątecznej znajduje się m.in. "Dziewczyna z pociągu".
    Zaobserwowałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D A "Dziewczynę z pociągu" jak najbardziej polecam. Jeden z najlepszych thrillerów psychologicznych jakie czytałem :)

      Usuń
  5. Z góry przepraszam, że to zrobię, ale muszę zakwestionować niektóre z Twoich stwierdzeń - po pierwsze... nie każda kobieta lubi romanse! Ja na przykład wolę akcję, krew, zabójstwa i niewyjaśnione zagadki :P Po drugie - czytałam "Czas żniw" i nie uznałabym jej za książkę lekką, a bardziej niż do młodzieżowych zaliczyłabym ją do fantastyki :P
    Jeszcze raz przeproszę za to wtrącenie :P
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję "Rywalek"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha w takim razie najmocniej przepraszam za te romanse :D a co do Czasu żniw, to też czytałem i może faktycznie nie jest to lekka lektura, jednak jak najbardziej młodzieżowa :D

      Usuń
  6. Może i "Karbala" nie należy do literatury kobiecej, ale ja bardzo chętnie przygarnęłabym tę książkę do swojej biblioteczki ;) Od dłuższego czasu poluję też na Sandersona, ale jak na razie na "Drogę królów" mnie nie stać, a książki na święta już są dla mnie zamówione :(
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskakująco dużo książek z tej listy zaproponowanych przez Ciebie czytałem/czytam/chcę przeczytać. W szczególności chcę sięgnąć po Wiedźmina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedźmina jak najbardziej polecam, to jedna z moich ulubionych serii fantasy. Jednym słowem - kawał dobrej literatury :D

      Usuń
  8. Wymarzony prezent - książki, książki i karty upominkowe na książki ;D

    Pozdrawiam, Julia
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha to prawda. Chociaż nie! jeszcze jeden prezent przychodzi mi do głowy... książki :D

      Usuń
  9. Chciałabym dostać "Drogę królów" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wpadłeś na bardzo ciekawy pomysł na posta:3 Ja pod swoją choinką chciałabym znaleźć wielki stos książek albo kartę na ich zakup.Najbardziej jednak zależy mi na ,, Zaplątani" oraz ,, Serce ze szkła",ale moim marzeniem jest,aby jakimś magicznym sposobem ukazała się już trzecia część z serii ,, Red Rising" ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :3 Tak, książki to zdecydowanie najlepszy prezent :)
      Warto wierzyć w cuda... może akurat za sprawą magii świąt trzeci tom się ukaże :D

      Usuń
  11. "Sabriel" uwielbiam! Aktualnie czytam "Światło, którego nie widać" i początek miał wielki potencjał, jednak niestety po 400 stronach zaczyna wiać nudą... a miałam takie wielkie oczekiwania..,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Światło... czytałem do tej pory jedynie po angielsku, ale od razu się zakochałem. Jedna z najlepszych powieści tego roku (a przynajmniej - moim zdaniem :D)

      Usuń
  12. "Nic bardziej mylnego!" to zdecydowanie bardzo dobry prezent :D
    http://ksiazkowezacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Love, Rosie to cudowna książka <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Naliczyłam aż 7 książek, które chciałabym mieć u siebie... Chyba muszę unikać tego typu postów ;p
    Żałuję tylko, że nigdy nie sięgnęłam po Lovecrafta - to w końcu klasyka literackiego horroru.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)