sobota, 5 grudnia 2015

Liebster Blog Award #4 i #5


Tym razem do Liebster Blog Award zostałem nominowany przez autorkę bloga Lekturia oraz autora bloga Belikov Book Blog, za co serdecznie dziękuję :) Myślę, że nikomu nie trzeba tłumaczyć na czym to wszystko polega, dlatego od razu przejdę do pytań :)

Na pierwszy ogień idą pytania od Daniela z Belikov Book Blog :)

1. Jesteś ekstrawertykiem czy introwertykiem?
 Zdecydowanie introwertykiem.

2. Ulubiona seria
Najprostsze pytanie na świecie :) Chyba nikogo nie zaskoczę, jak powiem Igrzyska śmierci :D

3. Ulubiony pisarz amerykański
Hmm trudno wskazać jednego... większość moich ulubionych pisarzy pochodzi właśnie ze Stanów Zjednoczonych :) Ostatecznie postawię chyba na Orsona Scott Carda. Jego Saga Endera oraz Saga Cienia zrobiły na mnie tak piorunujące wrażenie, że musiałem go wybrać :D

4. Książki papierowe czy ebooki?
Zdecydowanie książki papierowe. Uwielbiam zapach i strukturę książek oraz to, że mogę je później podziwiać na półce. Choć nie ukrywam, że zdarza mi się czytać ebooki :)

5. Czytanie na fotelu czy w łóżku?
Raczej w łóżku, chociaż na fotelu też czasami czytam. Szczerze mówiąc nie mam ulubionego miejsca, ani pozycji do czytania. Co chwilę muszę je zmieniać, bo robi mi się niewygodnie :D

6. Lubisz swoje imię?
Wiktor... chyba się po prostu przyzwyczaiłem. Inni często mówią, jakie to ja mam ładne imię, ale ja jakoś nie widzę w nim nic szczególnego. Grunt, że nie nazywam się Euzebiusz albo Melchior (lub jeszcze gorzej) :P

7. Kto lub co zachęciło Cię do czytania?
Książki są obecne w moim życiu praktycznie od zawsze. Już od małego czytano mi na dobranoc, a w podstawówce zachęcano do samodzielnej lektury. W gimnazjum natomiast miałem styczność z osobami, które dużo czytały i trochę im tego pozazdrościłem, przez co sam zacząłem sięgać po coraz więcej pozycji. Z biegiem czasu pochłanianie książek stało się moją pasją (a niekiedy nawet obsesją), która trwa nieprzerwanie aż do teraz :)

8. Komu dedykujesz ten post?
No to może... wszystkim, którzy go teraz czytają :P

9. Ulubiony przedmiot w szkole?
Nie mam jednego ulubionego przedmiotu, natomiast mogę stwierdzić, że język angielski czy matematyka nie sprawiają mi większych trudności.

10. Wolisz chodzić czy biegać?
Definitywnie chodzić. Chociaż w moim wypadku jest to raczej "szybki chód" (z powodu mojego ciągłego spóźnialstwa, muszę się zawsze wszędzie spieszyć) :D

11. Czy uważasz, że czytanie książek to też sport?
Oczywiście, że tak. To idealny trening dla naszego mózgu ;)


Uff udało się :) Teraz przyszedł czas na pytania od Lekturii :)

1. Ile masz wzrostu?
Metr siedemdziesiąt pare, zależy kto mnie mierz.

2. Gdybyś spotkał(a) złotą rybkę, która może spełnić 1 twoje życzenie, co by to było? Możesz prosić dosłownie o wszystko. Życzenie jest jedno, nie ma próśb o więcej życzeń.
 Powinienem pewnie powiedzieć, że "Pragnę pokoju na świecie", jednak skoro nie jest to konkurs miss, to mogę chyba po poprosić o coś "normalniejszego" :P Jako że jest to blog książkowy, to poproszę... o to, aby Polacy czytali więcej książek! :)

3. Ile czytasz?
Średnio cztery-pięć książek na miesiąc.

4. Co jest Twoim ulubionym przedmiotem w szkole?
Pytanie się powtórzyło, więc nie będę się znowu rozpisywał :P

5. Gdybyś miał wybrać moc (tylko jedną) co by to było? Masz do wyboru: czytanie w myślach, umiejętność poruszania się z prędkością światła, telekinezę (podnoszenie przedmiotów siłą umysłu), umiejętność stawania się niewidzialnym.
Hmmm trudny wybór :) Tak właściwie to chciałbym mieć każdą z tych umiejętności :D Jeśli jednak muszę się zdecydować, to postawiłbym na  umiejętność poruszania się z prędkością światła. Dzięki niej mógłbym odwiedzić niezliczoną ilość miejsc na Ziemi :)

6. Kim chciałbyś zostać w przyszłości?
Sam nie wiem. Rozważam kilka możliwości, jednak na nic się jeszcze ostatecznie nie zdecydowałem :)

7. Wymień po trzy imiona męskie i żeńskie, które Ci się najbardziej podobają
- Adrian, Aleksander, Arkadiusz
- Iza, Malwina, Kinga

8. Czy jest jakaś książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na świat?
Futu.re Dmitrija Glukhovskiego (po więcej szczegółów odsyłam Was do mojej RECENZJI)

9. Skąd wzięła się nazwa Twojego bloga?
Nie pamiętam. Kiedyś wpadła mi do głowy ta nazwa i tak już po prostu zostało. Teraz, nie do końca podoba mi się My BookTown, jednak zwyczajnie nie mam pomysłu na nic innego.
Wiem!
Jeśli macie jakiś pomysł na fajną nazwę dla mojego bloga, to koniecznie napiszcie ją w komentarzu :) Będę Wam za to bardzo wdzięczny :D

10. Twoja ulubiona postać, która rozśmiesza Cię do łez
Yossarian z Paragrafu 22

11. Ile czasu poświęcasz swojemu blogowi?
 Zdecydowanie mniej niż bym chciał :( Niestety szkoła i obowiązki domowe znacząco ograniczają mój czas na prowadzenie bloga. Mam nadzieję, że w przyszłości będę mógł się bardziej oddać blogowi.


I to już koniec pytań :) Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się Wam podobały ;)

Nominuję:

Pytania:
1. Wypożyczasz książki z biblioteki?
2. Czy twoi znajomi czytają książki?
3. Twój ulubiony serial?
4. Masz jakieś zwierzątko domowe?
5. Twoje ulubione fantastyczne stworzenie?
6. Science fiction czy fantasy?
7. Czytasz jakieś biografie?
8. Jak często chodzisz do kina?
9. Kiedy najczęściej czytasz?
10. Zdarza Ci się przerwać książkę, jeśli Ci się nie podoba?
11. Twoja ulubiona ekranizacja?

20 komentarzy:

  1. Też lubię "Igrzyska Śmierci", oraz wielbię książki papierowe!
    Zostaję tu na dłużej, będę wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! Drzwi są zawsze otwarte :D

      Usuń
  2. Wiesz, w tym imieniu nie ma nic złego. Lepiej, niż jakbyś miał mieć na imię Bożydar :D
    Jak dobrze, że nie czytałeś mojej recenzji Igrzysk... :D
    Hm, ja nie chciałabym umieć czytać w myślach. Są rzeczy, o których wolałabym się nie dowiedzieć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha to prawda :) Chyba zacznę doceniać swoje imię :D

      Usuń
  3. Dziękuję za nominację, na pewno odpowiem na pytania. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę sięgnąć w końcu po "Sagę Endera", bo wiele o niej już dobrego słyszałam :)
    Yossarian jest genialny ! Zresztą jak cały "Paragraf 22".
    I ciekawy wybór mocy specjalnej. Można by cały świat zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabieraj się jak najszybciej za Sagę Endera! Jestem pewien, że się nie zawiedziesz :D

      Usuń
  5. Dziękuję za wykonanie mojej nominacji.Ciekawe odpowiedzi:)
    http://lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za nominację, jak uda mi się coś kreatywnego napisać to dam znać :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Już odpowiedziałem:
    http://swiat-bibliofila.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-award-3-nominacja-od-lord.html

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ha! Dzięki za dedykację :D Ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nominowałam cię do LBA :)

    http://slowniksztuki.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-awards-6.html
    Miłej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne odpowiedzi. Ja chyba bardziej od szybkiego poruszania wolałabym moc teleportacji ;)
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za nominację i postaram się niedługo wstawić go na bloga :D
    Pozdrawiam, Julka

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też zdecydowanie wolę książki papierowe, mimo że zdaję sobie sprawę, że e-booki są dużo praktyczniejsze, to jakoś nie mogę się do nich przekonać;)

    www.ksiazkohliczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ebooków korzystam tylko w podróży lub gdy wychodzę na spacer, tak to zdecydowanie wolę sięgać po książki papierowe :)

      Usuń
  13. Wszędzie te Igrzyska, a ja nadal nie przeczytałam...
    Też wolę papierowe książki, miałam nawet swego czasu czytnik e-booków, jednak szybko się go pozbyłam :D Jedynie na uczelni czytam z telefonu (ale cśśś...) ;)
    Fajny blog, zostaję tu! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czasami czytam na telefonie (niestety) :D
      Wpadaj jak najczęściej, drzwi są zawsze otwarte :)

      Usuń
  14. Bardzo dziękuję za nominację, postaram się wcisnąć LBA w plany blogowe ^^
    Chyba niewiele osób jest zadowolonych ze swoich imion, ja dopiero zaczynam przekonywać się do swojego, a może inaczej - zaczyna mi ono być obojętne :D
    Znam ten ból :/ Sama chciałabym więcej czasu poświęcać blogu i książkom :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję serdecznie za nominację. Jak tylko będę miała chwilkę, na pewno odpowiem na pytania :)
    Prawdę mówiąc nazwa mojego bloga także po prostu wpadła mi do głowy i tak już zostało. Teraz nie jestem z niej szczególnie zadowolona (zwłaszcza, że niektórzy ludzie znajdują bloga, wpisując dziwne, czasem niezbyt przyzwoite, hasła), jednak nie zmienię jej. Przez ponad rok bardzo się do niej przywiązałam :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)