środa, 6 stycznia 2016

25 książek, które chcę przeczytać w 2016 roku

Moje (częściowe) czytelnicze plany na 2016 rok :)



2016r. trwa w najlepsze, dlatego myślę, że nadszedł najwyższy czas na zrobienie sobie planów czytelniczych na ten rok. Wiadomo, że wszystkiego nie da się zaplanować, ponieważ co chwilę wychodzą nowe publikacje lub po prostu dopiero dowiadujemy się o jakiejś książce, którą koniecznie musimy przeczytać (a poza tym liczy się także spontaniczność :D), jednak jest kilka powieści, o których jestem pewien, że przeczytam w tym roku (a przynajmniej będę się bardzo starał).

Są to powieści różne:
- takie, które kurzą się na moich półkach od dawien dawna, a na które nigdy nie miałem czasu
- klasyka literatury, którą koniecznie chcę kiedyś przeczytać
- powieści wydane niedawno, na które mam wielką ochotę
- książki, które poleciły mi inne osoby
- tytuły z licznymi nagrodami literackimi, przez wszystkich tak ostatnio wychwalane


Tak prezentuje się moja częściowa (i zarazem w miarę pewna) lista książek na 2016r.


Fantastyka


 

Literatura współczesna

  
 

Kryminał/sensacja



Klasyka literatury XX w.

 
Oraz... 
 


Jak widać, wiele z wybranych przeze mnie książek jest pokaźnych rozmiarów. Znaczna ilość ma ponad 500 stron, a niektóre sięgają nawet do 800 czy 900 stron. Jest to niewątpliwie spore wyzwanie i nie jestem pewny, czy mu zdołam. Nie zakładam, że mi się uda (bo to dość wątpliwe), ale mam nadzieję, że przynajmniej część z tych książek uda mi się w końcu przeczytać :)

Mam nadzieję, że w tym roku uda mi się powtórzyć wynik z poprzedniego roku (52 książki). Nie sądzę, żebym przeczytał więcej, jednak jeśli się uda, to będę bardzo zadowolony :) Najbardziej będę się starał, żeby przeczytać właśnie te 25 książek, bo to na nich mi najbardziej zależy. Czy mi się uda? Nie wiem, ale będę robił wszystko, co w mojej mocy, żeby się udało.

Mam nadzieję, że 2016r. będzie tak samo dobry pod względem czytelnictwa (i nie tylko), jak poprzedni i że będę miał możliwość sięgania po same genialne książki :D


A Wy?
Co zamierzacie przeczytać w 2016 roku?
Sporządziliście sobie listę, czy wybieracie książki spontanicznie?

Piszcie w komentarzach :)

33 komentarze:

  1. Trzymam kciuki, zwłaszcza za tego Orwella ("Rok 1984" to genialna powieść!) ;)Mogę też polecić "Dygot" "Zabić drozda" "Władcę much" i"Millennium" - całe, nie tylko pierwszą część :). Również mam w planach "Szczygła", a także "Księgi Jakubowe" zalegające na półce powieści Kinga i wszystko to, co napatoczy się po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam ochotę na "Księgi Jakubowe" :) Wolałem ich jednak tutaj nie umieszczać, bo przy tej ogromnej ilości grubych książek, byłoby to wręcz, jak porywanie się z motyką na słońce :D

      Usuń
  2. Ja książki wybieram spontanicznie, co wpadnie w ręce i wyda się ciekawe :)
    "Zabić drozda" już od dłuższego czasu mnie intryguję, ale wciąż nie mam odwagi.
    http://mietowaskarpeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że zrecenzujesz Trylogię Grisza, bo ostatnio koleżanka mnie o nią gnębi, a jakoś specjalnie nie jestem do niej przekonana :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz po przeczytaniu mam w planach ją zrecenzować. Nie wiem jednak kiedy to nastąpi, bo jak widać "mój grafik jest dość napięty" :P

      Usuń
  4. Sekretne życie pszczół wypożyczone z biblioteki, teraz tylko musimy je przeczytać;p
    http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja biorę udział w kilku wyzwaniach, w tym jednym własnym więc plany mam częściowo zrobione :) Jako, ze najbardziej przepadam za kryminałami i thrillerami też mam w planach (bardzo bliskich) "Kasację", później też "Inferno". Czytałam natomiast serię Millenium, a także "Cień wiatru" i obydwie polecam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inferno kurzy się na mojej półce już od dłuższego czasu, dlatego mam nadzieję, że w tym roku uda mi się w końcu po niego sięgnąć :) O twórczości Mroza słyszałem tyle pozytywnych opinii, że aż żal nie sprawdzić, czy faktycznie jest taki wybitny :D Mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

      Usuń
  6. Trzymam kciuki, wybrałeś sobie świetne książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka przeczytałam - polecam z całego serca "Drogę królów" - ta książka jest po prostu genialna. Poza tym bardzo przypadły mi do gustu: "Stacja jedenaście", "Sekretne życie pszczół" i "Królowie przeklęci".
    Życzę, aby udało Ci się przeczytać wymienione książki i wiele wiele więcej :)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że Droga królów, jak i pozostałe książki, spodobają mi się tak samo jak Tobie i również trafią na listę moich ulubionych :D

      Usuń
  8. Kilka z wymienionych przez Ciebie książek i ja chcę przeczytać. M.in. Kasację i Pielgrzyma. Czytałem Służące i bardzo polecam, bo to naprawdę świetna książka. Na pewno Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję :) Coś czuję, że Służące od razu trafią na moją listę ulubionych książek :D

      Usuń
  9. "Droga Królów" to zdecydowany numer jeden z książek, które przeczytałam w zeszłym roku. Tzn. bardziej numer dwa, bo kontynuacja "Słowa Światłości" jest jeszcze lepsza!
    A co do reszty, to czytałam jeszcze klasyki "Władcę much", "Rok 1984" i "Zabić drozda" - wszystkie są genialne!
    I wiele z książek też mam w planach - najbardziej Mroza, "Cień wiatru", "Dygot" i "Królów przeklętych" !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że cykl Sandersona spodoba mi się tak samo jak Tobie :) A co do Mroza, Cienia wiatru i Królów przeklętych - życzę Tobie (jak i sobie) przyjemnej lektury :D

      Usuń
  10. Ja mam tak długą listę książek do przeczytania, że nawet nie bede udawać, że przeczytam je wszystkie w tym roku :D Na pewno chcę poczytać trochę klasyki. A wracając do Twoich planów, "Szczygiel" i "Rok 1984" to jedne z najlepszych książek, jakie przeczytałam w minionym roku, takze polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Szczygieł i Rok 1984 również mi się spodobają :) Muszę przyznać, że mam w stosunku do tych książek bardzo wysokie oczekiwania :D

      Usuń
  11. Z Twojej listy czytałam "Służące", "Sekretne życie pszczół" i "Pielgrzyma" - najlepszy był "Pielgrzym", genialna książka!
    W tym roku planuję również przeczytać "Kasację", "Rok 1984" i "Zabić drozda"

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna lista :) Bardzo polecam "Wszystko, co lśni", "Królów przeklętych", "Kasację", "Zabić drozda", "Miniaturzystkę" i trylogię Larssona. A "Szczygieł" u mnie też czeka w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę przyjemnej lektury :) Mam nadzieję, że pozostałe tytuły również mi się spodobają :D

      Usuń
  13. Boskie zestawienie! Sama chciałabym w tym roku nadrobić "Zabić drozda" oraz "Władcę much". Kusi mnie też Żulczyk i jego Ślepnąc od świateł. A gorąco polecam cykl Przegląd Końca Świata (chociaż Feed jest moim zdaniem najsłabszy), Miniaturzystkę, Kasację, Sekretne życie pszczół oraz Wszechświat kontra Alex Woods. Powodzenia w realizacji planu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Mam nadzieję, że te książki spodobają mi się tak samo jak Tobie :D Ślepnąc od świateł chodzi za mną już od dłuższego czasu. Coś czuję, że ta powieść niezwykle przypadnie mi do gustu :)

      Usuń
  14. Mam nadzieję, że uda ci się przeczytać wszystkie te książki. Ja sama część z nich mam w swoich planach. Szczególnie stacja jedenaście, cień wiatru, zabić drozda i królowie przeklęci.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja koleżanka czytała pielgrzyma i mówi ze bardzo poleca :)
    Zapraszam na mojego bloga, dopiero zaczęłam, ale miło mi bedzie jeżeli zaglądniesz :)
    tamgdziespadajagwiazdy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. aaa, Mróz i Kasacja - boska pozycja, polecam z całego serca :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapoznałam się już z "Miniaturzystką" "Służącymi" i "Cieniem wiatru", reszta wciąż czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mam listę stworzoną, ale dużo by wymieniać :D Z Twojej gorąco polecam "Miniaturzystkę" "Kasację" (jak i kontynuację) oraz "Cień Wiatru" w którym się zakochałam! "Pielgrzyma" czytam właśnie teraz i już po 100 stronach mogę powiedzieć, że ta książka jest genialna! :D "Wszechświat kontra Alex Woods" skończyłam w zeszłym tygodniu i jakoś do mnie ta historia nie przemówiła, ale była przyjemna :D
    Życzę miłej lektury! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D Mam nadzieję, że te książki spodobają mi się tak samo jak Tobie :) Co do Alexa Woodsa - słyszałem tyle pozytywnych opinii na temat tej powieści, że nie mogłem się powstrzymać przed jej zakupieniem. Jednocześnie mam teraz dość wysokie oczekiwania względem tej książki... ;)

      Usuń
  19. jej, trafiłam na Twój blog przypadkiem i zorientowałam się jak dawno nie przeczytałam żadnej książki, chyba pora to nadrobić. może wybiorę coś z tej listy. <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Wybrałaś bardzo ciekawe książki :) Osobiście polecam "Cień wiatru". Jedna z niewielu książek, które wciągnęły mnie tak, że czasami zapominałam o przerwach na jedzenie i orientowałam się o 20:00, że tak naprawdę niewiele zjadłam przez cały dzień :D Książka jest naprawdę mega. Czyta się ją jednym tchem i z każdą kolejną kartką jesteś coraz bardziej ciekawa, co stanie się na następnej ;)
    Przeważnie wybieram książki spontanicznie, ale na ten rok zrobiłam sobie wyzwanie, które możesz znaleźć na moim blogu --> http://ksiazkowyswiatwyobrazni.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z Twoich wymienionych miałabym ochotę na Szczygła, ale czy się z nim zmierzę, to jeszcze się okaże. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajna lista. Ja takich nie robię, bo wiem, ze i tak bym siw jej nie trzymala. Szczygiel tez jest na mojej liście do przeczytania. Diuna mnie zainteresowala wlasnie. Zafon tez stoi na polce i czeka - ale polecam przeczytać cala serie. A rok 1984 to obowiązkowy klasyk! Bardzo mi sie podobała ta ksiazka! :)

    Pozdrawiam,
    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, przed Tobą naprawdę wielkie tomiszcza. Z powyższych planów czytałam tylko "Kasację", którą gorąco Ci polecam! Jeżeli przypadł Ci do gustu serial "Suits", to wierz mi - Joanna Chyłka i Kordian Oryński Ci się spodobają ;d

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)