piątek, 15 stycznia 2016

Liebster Blog Award #6 i #7


Tym razem do Liebster Blog Award zostałem nominowany przez Kornelię z bloga Słownik sztuki oraz Łukasza z bloga Świat fantasy, za co serdecznie dziękuję :) Myślę, że nikomu nie trzeba tłumaczyć na czym to wszystko polega, dlatego od razu przejdę do pytań.

Pytania od Kornelii z bloga Słownik sztuki

1. Czy masz ulubioną piosenkę świąteczną?
Nie, raczej nie. Muszę wręcz przyznać, że nie przepadam za świątecznymi piosenkami. Zamiast wprowadzać w ten radosny nastrój, tylko mnie denerwują, a czasem nawet doprowadzają do szału :) 

2. Priorytetowa książka, jaką musisz przeczytać przed nowym rokiem 2016
Trochę (a nawet bardzo) nieaktualne już teraz pytanie. Mogę za to powiedzieć, jaka faktycznie była ostatnia książka przeczytana przeze mnie w tamtym roku. Był to Endgame. Klucz niebios (którego recenzję możecie znaleźć TUTAJ). *Przy okazji chciałbym najmocniej przeprosić Kornelię za tak późne wykonanie tej nominacji do LBA* 

3. Kupujesz książki czy raczej wypożyczasz je w bibliotekach?
W większości kupuję, choć sporo książek także wypożyczam. Kończy się to tym, że sporo kupionych przeze mnie książek zalega długi czas na półce :D 

4. Czy masz kogoś, z kim możesz swobodnie dyskutować o książkach?
Mam kilkoro przyjaciół, którzy, tak samo jak ja, interesują się literaturą. Mogę z nim bez żadnych problemów podyskutować o książkach. Niestety, osób czytających książki w moim towarzystwie, jest i tak stosunkowo mało :( 

5. Lubisz oglądać booktuberów? Jaki jest twój ulubiony?
Uwielbiam :) Znam sporo, jednak najbardziej lubię oglądać Olgę z Wielkiego Buka, Anitę z Book Reviews, Darię z Więcej książków oraz Marthę z Secret Books :) Z zagranicznych to Sashę z abookutopia, Regan z PeruseProject oraz Jessiego z jessthereader :D 

6. Jaka jest twoja ulubiona serialowa postać?
Jest ich sporo, jednak postanowiłem wyróżnić trzy: Francisa Underwooda z House of Cards, "Crazyeyes" z Orange Is the New Black oraz Cama Tuckera z Modern Family :) 

7. Gdybyś miał napisać i wydać książkę, z jakiego gatunku by była?
Zacznę od tego, że nigdy nie podejmę się napisania jakiejkolwiek książki. Coś czuję, że byłbym okropnym pisarzem. Jednak jeśli miałbym wymyślić jedynie sam szkic fabuły, to pewnie by to było jakieś high fantasy lub thriller psychologiczny. 

8. Czy masz jakieś sposoby na przezwyciężenie blokady twórczej?
Niestety nie :( Gdy nic mi nie przychodzi do głowy, to najczęściej po prostu odkładam dane zajęcie i powracam do niego za jakiś czas. Jeśli jednak macie jakiś dobry i sprawdzony sposób, to chętnie poczytam :D 

9. Czytasz książki ze słuchawkami na uszach czy wolisz ciszę i spokój?
Ze słuchawkami w uszach nigdy nie czytam, jednak lubię gdy w tle leci jakaś muzyka. Zazwyczaj jest to jakaś przyjemna składanka rockowa ;) 

10. Ulubiony album muzyczny
Naprawdę nie umiem wskazać jednego. Do moich ulubionych z pewnością należą: Lungs (Florence + The Machine), Royal Blood (Royal Blood), The 2nd Law (Muse), I love you. (The Neighbourhood) oraz This Is War (Thirty Seconds To Mars). 

11. Jaka jest według ciebie, największa wada bycia bloggerem?
Chyba to, że tak bardzo martwimy się naszymi blogami. Przez cały dzień zamartwiamy się, czy nasza recenzja trafi do czytelników, czy im się spodoba, czy ją skomentują. Bycie bloggerem może doprowadzić do załamania nerwowego lub nawet depresji! A tak na poważnie to chyba to, że prowadzenie bloga niejednokrotnie zajmuje nam bardzo dużo czasu. Oczywiście nie uważam, że jest to czas zmarnowany, jednak myślę, że pisanie nawet takiego zwykłego posta jak ten wymaga dość dużej pracy i poświęconych kilkudziesięciu minut.


Pytania od Łukasza z bloga Świat fantasy

1. Trzy książki, bez których nie wyobrażasz sobie życia?
Po pierwsze - Furu.re, po drugie - Igrzyska śmierci, po trzecie - Wielki Gatsby :D 

2. Oglądasz ekranizację książek i porównujesz je z pierwowzorem?
Często oglądam film, nie wiedząc, że powstał on na podstawie książki. Dopiero później dowiaduje się, że jest on ekranizacją. Natomiast jeśli chodzi o książki, które przeczytałem i które mają zostać zekranizowane, to oczywiście lubię sobie porównać, jednak jeśli powieść nie przypadła mi do gustu, to zwyczajnie nie będę się zmuszał do oglądania filmu. 

3. W jakich wyzwaniach bierzesz udział?
Jeśli chodzi o wyzwania całoroczne, to nie biorę udziału w żadnym z nich. No, może z wyjątkiem tego dotyczącego przeczytania 52 książek. Nie lubię zmuszać się do przeczytania książki, która pasowałaby do danej kategorii. Zawsze sam wybieram sobie tytuły, po które chcę aktualnie sięgnąć. 

4. Jakie masz plany czytelnicze na 2016 rok?
Po prostu - czytać jak najwięcej książek oraz sięgać po same genialne tytuły. Zamierzam też zabrać się w końcu za powieści, które leżą u mnie na półce od wieków. O moich bardziej sprecyzowanych planach możecie poczytać TUTAJ

5. Jaki jest Twój ulubiony autor?
Nie mam ulubionego autora, jednak niezwykle cenię sobie twórczość Dmitrija Glukhovskiego, Orsona Scott Carda, Aldousa Huxleya, Terry'ego Pratchetta, Samanthy Shannon oraz Neila Gaimana ;) 

6. Pięć książek, które zabrałbyś na bezludną wyspę?
Wiedźmin, Futu.re, Igrzyska śmierci, Paragraf 22 + jakiś poradnik przetrwania :D 

7. Twarda, czy miękka oprawa?
Od strony wizualnej - zdecydowanie twarda oprawa, jednak jeśli chodzi o użytkowość i poręczność to wolę książki w miękkiej oprawie :) Powieści w obwolucie się po prostu wygodniej czyta, a poza tym są znacznie lżejsze od tych w twardej oprawie. 

8. Film, który mógłbyś oglądać wiele razy i wciąż Ci się nie nudzi?
Aktualnie nie mam takiego. Rzadko kiedy wracam do obejrzanych już tytułów. Nawet jeśli uwielbiam jakiś film, to niezwykle rzadko oglądam go ponownie. Jeśli natomiast musiałbym oglądać w kółko tę samą produkcję, to wybrałbym chyba serię o Harrym Potterze. Mam wrażenie, że te filmy nigdy mi się nie znudzą :) 

9. Wśród przeczytanych książek przeważają książki posiadane, czy te pożyczone?
Trudno powiedzieć. Jeszcze kilka lat temu rzadko kiedy kupowałem książki, przez co wszystkie przeczytane przeze mnie tytuły pochodziły z biblioteki lub od znajomych. Teraz się to oczywiście zmieniło, jednak biorąc wszystko pod uwagę, myślę, że obu typów książek jest mniej więcej po równo. 

10. Ulubiony gatunek literacki to...?
Nie mam jednego ulubionego gatunku. Na pewno można zaliczyć tu fantastykę, thrillery oraz szeroko pojętą literaturę współczesną. Troszeczkę rzadziej sięgam po powieści młodzieżowe i obyczajowe. 

11. Jakiej muzyki najczęściej słuchasz?
Najczęściej jest to rock alternatywny lub indie rock. Moje ulubione zespoły to: Muse, Florence + The Machine, Royal Blood, Imagine Dragons, The Neighbourhood, Thirty Seconds To Mars oraz The Black Keys :D


I to już koniec pytań! Mam nadzieję, że moje odpowiedzi Wam się podobały :)


Teraz czas na moje pytania:
1. Ile książek miesięcznie średnio czytasz?
2. Jakie seriale obecnie oglądasz?
3. Jeśli miałbyś polecić każdemu jedną, jedyną książkę, to jaka by to była?
4. Zdarza Ci się czytać w szkole lub pracy?
5. Chciałbyś/Chciałabyś zostać kiedyś bibliotekarzem?
6. Jak długo zamierzasz prowadzić swojego bloga?
7. Co robisz, aby zrelaksować się po pracy (oprócz czytania)?
8. Masz jakiś sposób na szybsze czytanie?
9. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
10. Jaka jest Twoja największa pasja (oprócz czytania)?
11. Ile języków umiesz/uczysz się?

Nominuję:
1. Mozaika literacka
2. Wirtualna książka
3. Find the Soul
4. POCZYTAlna umysłowo
5. Geek of B&T&F
6. Lustro rzeczywistości
7. Rude recenzuje
8. Detektyw książkowy
9. Magiel kulturalny
10. House of readers
11. Kolejny rozdział

23 komentarze:

  1. Dobre odpowiedzi. Z booktuberów również lubię oglądać Marthę, Darię i Sashę. Florence jest cudowna <3 mam jej wszystkie albumy i z dumą je prezentuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fizycznie posiadam jedynie dwa, choć wszystkie przesłuchałem już setki razy :D Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się skompletować całość ;)

      Usuń
  2. 30 Seconds To Mars <3 Jak ja ich uwielbiam. Od wielu lat są dla mnie numerem jeden. Oczywiście Florence, Imagine Dragons, Muse też bardzo sobie cenię. :)
    Bardzo dziękuję za nominację! Pytania są świetne, więc z chęcią na nie odpowiem. Notki będzie można się spodziewać jakoś w przyszłym tygodniu. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam The Neigbourhood :D Myślę, że Ci się spodobają ;) Grają w bardzo podobnym klimacie, co Muse czy właśnie 30 Seconds To Mars :)

      Usuń
  3. Dziękuję pięknie za nominację, zrobię u siebie hurtem dwie nominacje ;)
    Z muzyki widzę, że prawie to samo co ja kilka lat temu jak zaczęłam szukać czegoś więcej, niż to, co leci w radiu. Marci są spoko, Florence jak najbardziej też, uwielbiam jej głos!
    Igrzyskami również się jaram, ale nie wzięłabym ich chyba na bezludną wyspę. Też dostałąm te pytania od Łukasza, więc jak wstawię, to będziesz mógł zerknąć ;)
    Z uzyką do czytania, to mam tak, że mogę słuchać, nawet czasem muszę, bo przeszkadzają mi jakiekolwiek rozmowy, ale muszą to być utwory, któych tekstu nie znam, albo wykonawca, którego kojarzę, ale nie rozróżniam aż tak bardzo repertuaru, żeby mi się w głowie "tekst" piosenek nie włączał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się właśnie czasami łapię na tym, że zamiast czytać skupiam się na piosence :D Muszę chyba znaleźć sobie jakąś muzykę bez tekstu... wtedy z pewnością będzie mi się łatwiej skupić na lekturze ;)

      Usuń
  4. Ciekawe odpowiedzi :) Ja sama bardzo dużo książek wypożyczam, te uczucie kiedy uda ci się znaleźć niesamowitą pętelkę pozdrawiam http://wiktoriaczytarazemzwami.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to nie masz ulubionej piosenki świątecznej?! Merry Christmas Everyone to moja ukochana <3 :D

    Ślicznie dziękuję za nominację, odpowiem w wolnym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też książki wypożyczam i kupuję jednocześnie, a potem te kupione muszą poczekać... Pozdrawiam :)
    ps.: Dziękuję za nominację.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądam wszystkich booktuberów wymienionych przez Cibie :)
    "Crazyeyes" z Orange Is the New Black :D Uwielbiam ją!
    Bardzo dziękuję za nominację.
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crazyeyes jest wprost genialna :D Reszta aktorów z "OItNB" też jest w porządku, ale to ona tam wymiata ;)

      Usuń
  8. Ja również uwielbiam czytać, gdy gdzieś w tle leci muzyka - najlepiej rockowe ballady ;) Jeśli chodzi o twórczość Glukhovsky'ego, to czytałeś może "Witajcie w Rosji"?
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałem mniej więcej połowę opowiadań i chwilowo odłożyłem. Podobały mi się, jednak to nie to samo co Metro, czy Futu.re :D

      Usuń
  9. Od dawna już nie robię na blogu LBA, wieć pozwolisz, że odpowiem tutaj. Tym bardziej, że moje odpowiedzi będą krótkie :) I serdecznie dziękuję za nominację!
    1. Ile książek miesięcznie średnio czytasz?
    Około 8-11.
    2. Jakie seriale obecnie oglądasz?
    Nie oglądam seriali. Wyjątkiem są Chirurdzy, których śledzę od lat.
    3. Jeśli miałabyś polecić każdemu jedną, jedyną książkę, to jaka by to była?
    Bez wątpienia Mały Książę.
    4. Zdarza Ci się czytać w szkole lub pracy?
    Szkołę skończyłam ponad 10 lat temu, więc nie :) A w pracy, różnie z tym bywa. Są dni, gdy czytam :)
    5. Chciałbyś/Chciałabyś zostać kiedyś bibliotekarzem?
    Oczywiście :)
    6. Jak długo zamierzasz prowadzić swojego bloga?
    7. Co robisz, aby zrelaksować się po pracy (oprócz czytania)?
    Tylko czytam. A gdy nie mam siły, śpię :)
    8. Masz jakiś sposób na szybsze czytanie?
    Czytam szybko, ale nie mam na to szczególnego sposobu. Po prostu praktyka czyni mistrza :) a wiesz, że tutaj możesz sprawdzić jak szybo czytasz:
    http://www.szybkie-czytanie.edu.pl/szkola/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=36
    9. Ile czasu dziennie poświęcasz na czytanie?
    2-3 godziny, późnym wieczorem i w nocy.
    10. Jaka jest Twoja największa pasja (oprócz czytania)?
    Nie posiadam innych pasji.
    11. Ile języków umiesz/uczysz się?
    Znam jeden język i to mi w zupełności wystarcza. Nie mam czasu, by uczyć się innego.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za udzielenie odpowiedzi ;) Widzę, że praktycznie żyjesz czytaniem :D Dzięki za podesłanie linka - na pewno zajrzę :)

      Usuń
  10. Również bardzo cenię sobie książki Pratchetta, a przede wszystkim "Kapelusz pełen nieba" oraz "Dywan". "Kolor magii" wypadł już moim zdaniem trochę słabiej.
    "Harry`ego Pottera" także mogłabym oglądać (zresztą czytać też ;)) na okrągło!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama również nigdy nie byłam w stanie wybrać ulubionego autora. Każdy z nich jest inni i ma w sobie coś tak oryginalnego, że nie sposób ich porównywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Wybór jednego ulubionego graniczy z cudem ;D

      Usuń
  12. Nie umiałabym słuchać rocka przy czytaniu. Zwykle w skupieniu pomagają mi różne mixy samych utworów bez słów - są w miarę klimatyczne i potrafią nieźle wpasować się w klimat powieści :)
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też dobry pomysł ;) Może przy najbliższej okazji go wypróbuję :D

      Usuń
  13. Bardzo fajne odpowiedzi :) Ja zdecydowanie jednak preferuję twarde oprawy, lub chociaż ze skrzydełkami, aby nie zniszczyć za bardzo książki. Jej ciężar niespecjalnie mi przeszkadza - nosiłem już ogromne cegły i nie mam z tym problemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha mi mimo wszystko trochę ciążą ;) przy tej ilości szkolnych książek, które na co dzień noszę, dodatkowy ciężar sprawia, że moje barki prawie płaczą z bólu xD ;D

      Usuń
  14. Powiem jedno: Słuchasz dobrej muzyki 👌😁

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)