środa, 20 stycznia 2016

Najciekawsze premiery kinowe najbliższych tygodni

Pozostając w kinowym klimacie, zapraszam na zestawienie najbardziej wyczekiwanych przeze mnie filmów :)



Początek każdego roku to czas dużej ilości premier filmowych. Jest to okres, kiedy rozdane zostają Złote Globy, a Akademia Filmowa ogłasza nominacje do Oscarów, a co za tym idzie do polskich kin wkraczają najbardziej liczące się produkcje. W tym poście zamierzam przybliżyć Wam nieco, czego możemy spodziewać się na ekranach kin w styczniu, lutym i marcu. Jest to w pełni subiektywne zestawienie, moim zdaniem, najciekawszych premier kinowych nadchodzących miesięcy :)


Joy

Data premiery:
8 stycznia

Kolejny, po Poradniku pozytywnego myślenia i American Hustle, "oscarowy" film Davida Russella. Film opowiada historię samotnej, zmagającej się z wieloma problemami, kobiety, która pewnego dnia wpada na genialny pomysł, który w przyszłości przyniesie jej wielką fortunę. Tym razem (a raczej - znowu) na pierwszy plan wysuwa się, ostatnio tak bardzo popularna, Jennifer Lawrence w akompaniamencie Bradleya Coopera i Roberta De Niro.


Moje córki krowy

Data premiery:
8 stycznia

Polska komedia z prawdziwą plejadą gwiazd. Dwie, zupełnie od siebie różne, siostry w obliczu choroby jednego z rodziców zostają zmuszone do wspólnego działania. Z czasem coraz bardziej zbliżają się do siebie, a ich stosunki z dnia na dzień się polepszają. W rolach głównych Agata Kulesza, Gabriela Muskała, Marcin Dziędziel oraz Marcin Dorociński.


Nienawistna ósemka


Data premiery:
15 stycznia

Kolejny film o dzikim zachodzie w twórczości Quentina Tarantino. Reżyser takich filmów jak Django, Bękarty wojny, Pulp fiction, czy Kill Bill tym razem stawia na dialog. Oczywiście, krew jak zawsze leje się strumieniami, jednak wiele osób, które obejrzało już Nienawistną ósemkę twierdzi, że jest to w większości film "gadany". Dzieła Tarantino są niezwykle specyficzne i nie sposób je pomylić z niczym innym. Albo się je kocha, albo nienawidzi. Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy :D


Syn Szawła

Data premiery:
22 stycznia

Węgierski film o obozie zagłady Auschwitz-Birkenau. Prawdopodobnie jedyny tak realistyczny i oddający faktyczny obraz tego miejsca. Dzięki pierwszoosobowej perspektywie oraz umieszczeniu kamery za plecami głównego bohatera, mamy wrażenie, że razem z nim przemierzamy ciasne korytarze baraków obozowych. Mocne kino, wywołujące naprawdę silne emocje.


Zjawa

Data premiery:
29 stycznia

Mroczny film o człowieku, który zdradzony przez kompanów i pozostawiony na pewną śmierć, pragnie się zemścić. Jeden z najbardziej liczących się w filmów w wyścigu po Oscary, wyreżyserowany przez twórcę genialnego Birdmana. W filmie błyszczy Leonardo DiCaprio, który w tym roku prawdopodobnie w końcu doczeka się upragnionej Nagrody Akademii Filmowej.


Spotlight

Data premiery:
5 lutego

Kontrowersyjne dzieło Toma McCarthy'ego o skandalu w Kościele Rzymskokatolickim. Film poruszający, ostatnio bardzo głośny temat, pedofilii w kościele. Grupa bostońskich dziennikarzy toczy walkę z biskupami, pragnąc, aby prawda w końcu wyszła na jaw. W rolach głównych Mark Rufallo, Rachel McAdams i Michael Keaton.


Ave, Cezar!

Data premiery:
19 lutego

Najnowszy film braci Joela i Ethana Coenów. Twórcy To nie jest kraj dla staruch ludzi, Fargo i Big Lebowski tym razem przenoszą nas na plan filmowy, gdzie w trakcie zdjęć do kasowej produkcji ginie jeden z aktorów. Już po trailerze możemy się spodziewać, że film będzie co najmniej "dziwny" i z pewnością w bardzo "coenowskim" stylu. Na ekranie cała plejada gwiazd, na czele z Georgem Clooneyem, Scarlett Johansson i Ralphem Fiennesem.

 
Pokój

Data premiery:
26 lutego

Ekranizacja bestsellerowej powieści Emmy Donoghue. Matka wraz ze swoim pięcioletnim synem więzieni są w mieszkaniu przez "Dużego Nicka" - człowieka-psychopatę. Dla chłopca ten pokój jest jego całym światem. Żyje w przekonaniu, że za jego ścianami nie ma kompletnie nic. Pewnego dnia kobieta postanawia zaryzykować i obmyśla plan ucieczki z tego więzienia. W roli głównej - zdobywczyni tegorocznego Złotego Globu - Brie Larson.


Carol

Data premiery:
4 marca

Rozgrywający się Nowym Jorku film opowiada historię zakazanej miłości w czasach, gdy kobieta miała być wyłącznie dobrą panią domu oraz ozdobą u boku mężczyzny. W chwili, gdy młoda pracowniczka domu towarowego poznaje zamężną kobietę, jej świat wywraca się do góry nogami. Od teraz obie kochanki będą musiały podejmować trudne decyzje, które na zawsze odmienią ich losy. W rolach głównych jedne z moich ulubionych aktorek: Cate Blanchett i Rooney Mara.


Osobliwy dom Pani Peregrine

Data premiery:
4 marca

Ekranizacja popularnej powieści młodzieżowej Ransoma Riggsa. Nastoletni Jacob postanawia wyruszyć na odciętą od świata wyspę, by sprawdzić, czy opowieści dziadka o tajemniczym sierocińcu i jego mieszkańcach były prawdziwe. Najnowszy film specjalisty od filmów niekonwencjonalnych, a zarazem mojego ulubionego reżysera, Tima Burtona, z uzdolnioną Evą Green w tytułowej roli.


Tak prezentuje się moja lista filmów, na które najbardziej czekam na początku tego roku. Zdaję sobie sprawę, że są one dość różnorodne - od dramatów i thrillery, aż po komedię (jest nawet jeden wątek fantastyczny), jednak taki po prostu mam gust - dość niesprecyzowany :) Coś czuję, że najbliższe tygodnie spędzę nie wychodząc z sali kinowej...

A Wy?
Na premiery jakich filmów czekacie z niecierpliwością?
Jakie filmy chcecie obejrzeć na początku tego roku?

Piszcie w komentarzach :)

16 komentarzy:

  1. Ja najbardziej czekam na ,,Joy".Mam nadzieję,że okaże się ona być dobrym filmem :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie nie mogę doczekać się filmu "Joy". Jego opis bardzo mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Joy", "Nienawistną ósemkę" i "Zjawę" za 100% obejrzę. Reszta też wydaje się ciekawa, ale nie wiem czy znajdę czas ;)
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z czasem też pewnie będzie problem :( Ale niektórych filmów po prostu nie mogę sobie odpuścić :D

      Usuń
  4. Z ogromną niecierpliwością czekam na "Zjawę". DiCaprio w takiej odsłonie - podoba mi się, muszę zobaczyć! :)

    "Osobliwy dom Pani Peregrine" - kupiłam książkę jakiś czas temu, ale stoi i czeka na swoją kolej. Ale na pewno będzie przeczytana przed filmem, nie ma innej opcji! :)

    Pozdrawiam,
    Niech książki będą z tobą! :)
    ksiazkomaniacyrecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobliwy dom Pani Peregrine czytałem już jakiś czas temu i wspominam go raczej dobrze. Może nie była to jakaś rewelacyjna książka, ale na pewno miło spędziłem przy niej czas ;)

      Usuń
  5. Ja zdecydowanie najbardziej czekam na "X-menów" <333 Mam słabość do tego uniwersum, przynajmniej w wersji filmu i animowanej bajki.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam za tego typu filmami, ale na X-menów się pewnie skuszę :D

      Usuń
  6. Cześć ! Nominowałem cię do Liebster Blog Award na moim blogu :) http://sebastianczyta.blogspot.com/ Było by mi miło gdybyś podjęła wyzwanie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za nominację ;) Na pewno niedługo odpowiem :D

      Usuń
  7. Obejrzałabym CAROL, Pokój.. Na Joy miałam iść, ale w ostatniej chwili zdecydowałam się na Las Samobójców i nie żałuję. Myślę, że Ty też mógłbyś go obejrzeć, tylko ten z 2016 roku, a nie z 2013 bo jest bardziej... krwawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałem gdzieś o tym filmie... Skoro polecasz, to kto wie, może akurat go obejrzę :D

      Usuń
  8. Jak w grudniu byłam w kinie, widziałam zwiastun "Nienawistnej ósemki" i obiecałam sobie, że ją obejrzę. Oprócz tego interesują mnie też "Moje córki krowy". Reszta nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po obejrzeniu zwiastunów żaden z tych filmów mnie szczególnie nie zainteresował. Chociaż myślę, że ze względu na grającą w filmie "Joy" Jennifer Lawrence obejrzę go.
    Pozdrawiam :)
    tamgdziespadajagwiazdy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam Moje córki krowy, dobry film ;)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)