piątek, 26 lutego 2016

Liebster Blog Award #8 i #9


Jakiś czas temu zostałem nominowany, i to podwójnie, do Liebster Blog Award przez Sebastiana z bloga Sebastian czyta. Serdecznie dziękuję i jednocześnie przepraszam, że tak długo zwlekałem z odpowiedzią. Myślę, że nikomu nie trzeba tłumaczyć na czym polega LBA, dlatego od razu przejdę do pytań :) 


Zaczynamy!

1. Skąd wziął się u Ciebie pomysł na stworzenie bloga?
Szczerze mówiąc, to już od kilku lat śledzę wiele blogów. Zawsze podziwiałem osoby, które prowadzą tego typu rzeczy, jednak nigdy nie pomyślałem nawet o tym, żeby założyć własną stronę. Pewnego dnia coś mnie natchnęło i postanowiłem rozpocząć blogowanie. Jeden impuls wystarczył, żeby nieprzerwanie od ponad pół roku robić to, czym aktualnie się zajmuję :)

2. Jak jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Nie jest to do końca książka, tylko komiks, jednak ze względu na sentyment pozwolę go tu sobie wykorzystać. Mówię o Przygodach Koziołka Matołka. Codziennie, przed snem, mama czytała mi go, dlatego darzę ten tytuł wyjątkową sympatią.

3. Jaką super-moc chciałbyś mieć?
Umiejętność latania. Zawsze chciałem poczuć się jak ptak (by móc patrzeć na wszystkich z góry) :P

4. Jesteś rannym ptaszkiem, czy wolisz dłużej spać?
Zdecydowanie wolę dłużej spać. Wstanie wcześniej niż o 9:00 jest dla mnie prawdziwym wyzwaniem :D

5. Czym dla Ciebie jest szczęście?
Szczęście - pojęcie niejednolicie definiowane, używane w znaczeniu: zdobycia najwyżej cenionych społecznie dóbr i przymiotów, trwałego zadowolenia z życia połączonego z pogodą ducha i optymizmem, poznawczej oceny własnego życia jako udanego, wartościowego i sensownego, pomyślnego bilansu doświadczeń życiowych (źródło - Encyklopedia PWN)

6. Ulubiony zespół, wokalista, piosenka?
Aktualnie słucham: Muse, Royal blood, The Neighbourhood, The Dumplings, Florence and The Machine, Fall Out Boy, Thirty Seconds to Mars i The Kooks

7. Co teraz dzieje się wokół ciebie?
Siedząc samotnie w pokoju, piszę posta, w którym odpowiadam na bardzo nietypowe pytania.

8. Masz jakieś marzenie, które w tej chwili realizujesz?
Nie wydaje mi się...

9. Twoje ulubione stworzenie magiczne?
Feniks *.* Od kiedy pamiętam fascynują mnie te stworzenia.

10. Jaki jest twój ulubiony superbohater i dlaczego?
Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie przepadam za superbohaterami. W tej chwili nie mogę sobie również przypomnieć, czy w dzieciństwie kogoś takiego lubiłem.



1. Skąd pomysł na taką nazwę bloga?
Właściwie to już nie pamiętam. Prawdopodobnie znienacka przyszła mi do głowy i tak już zostało. Mimo że teraz nie za bardzo podoba mi się My BookTown, to i tak nie mam lepszego pomysłu na nową nazwę :P 

2. Priorytetowa książka, jaką musisz przeczytać w nowym roku?
Nie mam wybranej książki, którą muszę przeczytać w tym roku. Na początku stycznia stworzyłem za to listę tytułów, po które chcę sięgnąć w 2016r. (możecie ją znaleźć TUTAJ)

3. Jak jest twoja największa pasja?
To chyba proste... czytanie! Oprócz tego także kino oraz wszystko co związane z literaturą :) 

4. Jak jest według Ciebie największa wada bycia blogerem?
Fakt, że prowadzenie bloga i "zajmowanie się nim" zajmuje dość dużo czasu. Mimo wszystko satysfakcja jaka później przychodzi z pewnością to wszystko wynagradza ;) 

5. Jakie wydarzenie związane z blogowaniem wspominasz najmilej i najgorzej?
Prowadzę bloga od nieco ponad pół roku, dlatego nie wydaje mi się, żebym mógł jakkolwiek się o tym wypowiedzieć. Z pewnością miło wspominam jednak samo założenie bloga :) 

6. Jaką książkę polecasz na zimowy wieczór?
Każdą! Nie ma takiej książki, która nie pasowałaby do "siedzenia pod kocykiem z kubkiem gorącej herbaty w mroźny, zimowy wieczór"

7. Typ sowy czy skowronka?
Zdecydowanie sowy. Jestem w 100% nocnym markiem :D 

8. Do czego masz słabość?
Do przepięknych okładek. Wstyd się do tego przyznać, ale często oceniam książki po okładce. Niestety. 

9. Twoje najpiękniejsze wspomnienie z dzieciństwa?
Chwile spędzone wspólnie z moimi rodzicami i rodzeństwem. 

10. Co sądzisz o ludziach, którzy krzywdzą lub porzucając swoich pupili?
Takie czyny powinny być srogo karane. Ludzie wyrządzający jakąkolwiek krzywdę zwierzętom to zwyrodnialcy i powinni być karani tak samo jak w przypadku osób znęcających się na drugim człowieku. Zwierzęta czują tak samo jak ludzie! 

11. Jakie jest twoje ulubione słowo, bądź słowo którego nadużywasz?
Nie mam zielonego pojęcia. Z pewnością jest takie, jednak ja go po prostu nie zauważam. Gdyby zapytać o to kogoś z mojego otoczenia, pewnie znałby odpowiedź na to pytanie ;)


I to już koniec pytań!
Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się Wam podobały :)

Nominuję:
- Okiem Wielkiej Siostry
- Ja - książkoholik
- Lekturia
- Uwielbiam litery
- Apteka literacka
- Medycy nie gęsi...
- Z pamiętnika książkoholika
- Bookowe-love
- I have lived a thousand lives
- Przygody mola książkowego
- Cuddle up with a good book

Moje pytania:
1. Wiążesz swoją przyszłość z blogiem lub po prostu książkami?
2. Czy na przestrzeni lat Twój gust literacki się zmienił?
3. Zdarza Ci się czytać kilka książek naraz?
4. Twoja ulubiona lektura szkolna?
5. Kto lub co zachęciło Cię do czytania?
6. Jakie sporty uprawiasz?
7. Chodzisz do teatru/opery?
8. Czy dzielisz pasję czytania z kimś z rodziny?
9. Masz jakieś postanowienie na ten rok?
10. Sięgasz po klasykę literatury?
11. Twoje ulubione seriale?


Pozdrawiam!

7 komentarzy:

  1. Aaaa! Słuchasz świetnej muzyki, większość właśnie teraz zapętlam :D
    No, ja też jestem niezłym śpiochem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) The Dumplings odkryłem dopiero kilka miesięcy temu, ale od razu się zakochałem :D Świetny, polski, młody duet :)

      Usuń
  2. O, dziękuję.:) Chętnie odpowiem, choć może to zając trochę czasu.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację i ciekawe pytania. Z chęcią na nie odpowiem, chociaż uprzedzam, że z LBA nie jestem zbyt systematyczna... :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe odpowiedzi, przy których zdałam sobie sprawę, że jestem totalnie zacofana w kwestii zespołów muzycznych :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za nominację, niedługo postaram się odpowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację :) Właśnie odpowiadam na pytania ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)