czwartek, 31 marca 2016

Book Haul | Marzec 2016

Moje zdobycze książkowe ostatnich tygodni :)

 


Marzec - pierwszy wiosenny miesiąc, podczas którego natura budzi się do życia, a my nabieramy chęci do działania. Jest to też, przynajmniej w moim przypadku, miesiąc dużych zakupów książkowych. Po tygodniach posuchy, w trakcie których kupiłem dość małą liczbę książek, przyszedł marzec... W grudniu, styczniu i lutym przywędrowało do mnie łącznie 13 tytułów, a tylko w marcu na moich półkach zawitało... 14 powieści. Jak widać w ciągu jednego miesiąca udało mi się uzbierać więcej książek niż w ciągu całej zimy. Szaleństwo :D Nie spodziewałem się, że będzie tego aż tyle, jednak mimo wszystko jestem zadowolony z każdej z tych publikacji :) Niektóre z nich udało mi się już nawet przeczytać!


Książki zakupione w księgarni internetowej:

Stacja jedenaście - Emily St. John Mandel 
Całkiem nowa publikacja, która zrobiła furorę za granicami naszego kraju, a w Polsce miała niedawno premierę. Szykuję się postapokaliptyczne science fiction na najwyższym poziomie :)
Szczygieł - Donna Tartt 
Książka na którą miałem ochotę od bardzo dawna. Donna Tartt to obecnie jedno z najgłośniejszych nazwisk w literaturze współczesnej i jestem bardzo ciekawy jej największego bestsellera.
Ekspozycja - Remigiusz Mróz 
Książka czytana w ramach Kryminalnego Klubu Książki. Remigiusz Mróz to obecnie jeden z najpopularniejszych polskich autorów, którego książki uwielbia niemal każdy. Mimo że chciałem rozpocząć przygodę z twórczością tego pisarza od Kasacji lub Parabellum, to na Ekspozycję też mam ogromną ochotę.
Ścieżki północy - Richard Flanagan
Jakiś czasu bardzo wkręciłem się w literaturę współczesną, dlatego ten tytuł musiał się tu znaleźć. Po licznych zachwytach i pochlebnych opiniach, aż żal nie sprawdzić, co w tej książce jest takiego wyjątkowego.


Książki zakupione w internetowym antykwariacie (Skupszop.pl):

Długi Mars - Terry Pratchett, Stephen Baxter 
Trzecia część serii, którą rozpocząłem jakiś rok temu. Wpadałoby ją w końcu dokończyć...
Dziewiąte życie Louisa Draksa - Liz Jensen
Książka kupiona po śmiesznie niskiej cenie (ok. 3zł), raczej w ramach dodatku. Niemniej jednak ta pozycja również bardzo mnie ciekawi.
Radio Armageddon - Jakub Żulczyk 
Książka jednego z najpopularniejszych polskich autorów, zwłaszcza wśród młodego pokolenia. Bardziej znany ze swojego Ślepnąc od świateł, jednak Radio Armegeddon zapowiada się równie ciekawie.
Balladyny i romanse - Ignacy Karpowicz 
Autor, na którego natknąłem się całkowicie przypadkiem. Opis tej książki jest tak absurdalny, że nie mogłem się powstrzymać przed jej kupnem. Zapowiada się polska literatura na najwyższym poziomie.
Dygot - Jakub Małecki
Kolejny polski autor w tym stosiku. Dygot zrobił swego czasu furorę w blogosferze. Wszyscy się nim zachwycali, dlatego postanowiłem się przekonać, co takiego jest w tej powieści.


Książki otrzymane od wydawnictw:

Od urodzenia - Elisa Albert
Niezwykle odważna i kontrowersyjna książka od Wydawnictwa Kobiecego. Jej recenzję możecie znaleźć TUTAJ.
Zero - Marc Elsberg 
Świetny thriller od Wydawnictwa W.A.B. (za pośrednictwem Redakcji Essentia). Recenzję możecie znaleźć TUTAJ.
Naśladowcy - Ingar Johnsrud 
Moje pierwsze, jakże udane, spotkanie ze skandynawskim kryminałem. Książka w formie ebooka od Wydawnictwa Otwartego. Recenzja do poczytania TUTAJ.


Książki upolowane na promocjach:

Facecje - Patryk Bryliński, Maciej Kaczyński 
Upolowana na stronie znak.com.pl za niecałe 15zł. Po przejrzeniu kilku stron od razu zakochałem się w tej publikacji.
Inna dusza - Łukasz Orbitowski 
Książka, na którą ochotę miałem od bardzo dawna. Gdy tylko ujrzałem ją w sklepie, od razu wiedziałem, że muszę ją mieć.


Na wszystkie te książki mam ogromną ochotę i mam nadzieję, że uda mi się po nie jak najszybciej sięgnąć. Część z nich będzie musiała trochę poczekać na swoją kolej, bo na półce mam już sporo nieprzeczytanych tytułów, dlatego to one mają pierwszeństwo. Jednak i na te przyjdzie kiedyś pora :)

Jak widać w marcowym stosiku znalazło się sporo polskich autorów, z czego się bardzo cieszę. Uważam, że powinniśmy sięgać nie tylko po zagraniczne tytuły, ale też po dzieła naszych rodzimych twórców. Jakiś czas temu utarło się przekonanie, że polski pisarz to zły pisarz. A to nieprawda! Polska literatura to niejednokrotnie literatura na najwyższym poziomie. Wystarczy tylko dobrze poszukać :)


A Wy?
Ile książek przywędrowało do Was w tym miesiącu?
O jakie tytuły wzbogaciła się Wasza biblioteczka?

Piszcie w komentarzach :)

36 komentarzy:

  1. jejciu ile tego! zycze dobrej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio miałam okazję zakupić "Blackout", poprzednią powieść autora "Zera" i z pewnością niedługo rozpocznę tę książkę. Pomysł na fabułę wydaje mi się bardzo intrygujący, więc chociaż raczej nie czytam thrillerów, to w tym wypadku nie mogę się wprost doczekać lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blackout jeszcze przede mną, jednak mam na tę książkę ogromną ochotę. Po lekturze Zero (które Ci gorąco polecam) mam względem niej dość duże oczekiwania :)

      Usuń
  3. O matko kochana, ile dobra! "Od urodzenia" czytałam - jestem bardzo zadowolona z lektury. "Dygot" również i serdecznie polecam Ci tę książkę. "Szczygieł" czeka na swoją kolej. Podebrałabym Orbitowskiego i Karpowicza. Czekam na recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzje Szczygła i Dygotu z pewnością się pojawią. Co do Innej duszy i Karpowicza, to nie jestem pewien, choć z pewnością dam znać, co o nich sądzę :D

      Usuń
  4. Zdecydowanie zazdroszczę Zero ♥ jakoś ta pozycja i Blackout skutecznie wypadają mi z głowy w czasie zakupów!
    Świetny stosik! Gratuluję ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne książki, aż mnie zazdrość bierze <3 <3 I jak tak patrzę na ten stosik to widzę te wszystkie książki, które mam przeczytać, a nie mam czasu...
    http://mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż zazdroszczę takiego stosiku! :D

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/03/misja-ivy.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę stosiku! Mam wielką ochotę na książki "Zero" i "Szczygieł" :D
    Pozdrawiam,
    Jessie
    http://lifting-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O, też mam "Stację jedenaście" na stosiku, ale biblioteczną. Choć podchodzę nieco sceptycznie.;) I "Długi Mars" też mam. Tak jak i "Długą utopię", czyli czwartą część. A w zagranicznych zapowiedziach podobno już piąta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo nawet nie wiedziałem. Tę serię rozpocząłem już jakiś rok temu, dlatego muszę w końcu nadrobić trzecią i czwartą część. Ja tam na Stację jedenaście mam wielką ochotę. Mam tylko nadzieję, że się nie zawiodę :)

      Usuń
  9. Chętnie dorwałabym "Ścieżki północy", bo słyszałam sporo pozytywnych, ale wiedz, że czeka ma na recenzję :) Pozdrawiam <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tylko jedną z prezentowanych przez Ciebie książek: "Stację jedenaście". Ochotę mam na: "Zero", "Szczygła" i "Ekspozycję" :)
    Stos godny pozazdroszczenia. Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam coraz większą ochotę, aby zapoznać się z Panem Mrozem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie aż 19 jutro się pochwalę na blogu nimi!.
    Co do książek to Mroza chcę przeczytać, ale nadal mi z nim po drodze. Może w kwietniu przyjdzie czas na niego :)

    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Będą jakieś recenzje? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zrecenzuję Szczygła, Dygot, Stację jedenaście, Ekspozycję i Ścieżki północy. Jak się uda to także Inną duszę, Radio Armageddon oraz Balladyny i romanse. Recenzje Zero i Od urodzenia już są (szukaj we wcześniejszych postach) :)

      Usuń
  14. Jakie cudowne pozycje do Ciebie przywędrowały :D Czytałam o ,,Station eleven'' na amerykańskich blogach i zdecydowanie chcę ją przeczytać, zobaczymy co takiego ciekawego kryje się we wnętrzu. Ja w tym miesiącu nie poszalałam i standardowo kupiłam 5 książek, co miesiąc to samo. Zaczynam być schematyczna, haha :D Pozdrawiam serdecznie i życzę wielu zaczytanych chwil z tymi perełkami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :D O Stacji jedenaście również słyszałem wiele dobrego, dlatego mam nadzieję, że książka mnie nie zawiedzie :)

      Usuń
  15. Jaki piękny stosior! Mam w planach Mroza:)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo... chętnie podkradłabym Ci "Szczygła" i "Stację jedenaście" :3 Ja nic nie kupowałam w tym miesiącu, ale przybyły do mnie dwie ciekawe książki :)
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. W sumie ostatnio nie kupuje, a pożyczam, między innymi przez w sumie zmniejszającą się przestrzeń na książki XD No i nie oszukujmy się, finanse też grają tu sporą rolę. Ale tak tymczasowo przebywa u mnie trochę książek ;D Obecnie mam 'Thora', 'Żarna niebios' oraz drugi tom 'Oka Jelenia' - ten ostatni za moment skończę i w poniedziałek jadę po kolejne ;D
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oko jelenia! W tamtym roku przeczytałem Carską manierkę (którą zresztą gorąco polecam) i bardzo spodobał mi się styl pisania Pilipiuka. Muszę w końcu sięgnąć po jego pozostałe powieści :)

      Usuń
  18. Jakie stosiska! Jestem dumna, że wreszcie znalazł się wśród nich Mróz :D Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz!
    Ja książek w tym roku miałam nie kupować (wyczytuję to co mam na półce) ale Rewizji nie mogłam odmówić i tak samo Osobliwym i Cudownym przypadkom Avy Lavender ;)
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem z siebie dumny :P Zmotywował mnie Kryminalny Klub Książki, w którym ta książka jest aktualnie czytana :) Mam nadzieję, że i ja zakocham się w piórze Remigiusza Mroza

      Usuń
  19. Nie dość że dużo to jeszcze jakże ciekawe! :) Ja przygarnęłam niestety tylko 6, ale i tak się cieszę! :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialne zdjęcie, naprawdę fajnie prezentują się te wszystkie zdobycze! Najbardziej cieszy mnie "Ekspozycja", ale zazdroszczę też powieści Jakuba Małeckiego i Łukasza Orbitowskiego. Aż dziw, że sami polscy autorzy mnie tu zaintrygowali, ale to chyba dobry znak. :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :) Zdjęcie niby takie zwyczajne, jednak bardzo mi się podoba. To jak najbardziej dobry znak! W najbliższym czasie zamierzam nadrobić trochę polskiej literatury, stąd tyle tutaj rodzimych autorów. A Ekspozycję czytam w ramach Twojego klubu książki! (mam tylko nadzieję, że wyrobie się w czasie i zdążę ją przeczytać do końca kwietnia) :D

      Usuń
  21. Uzbierało Ci się wiele ciekawych książek :D Z tego stosiku czytałam tylko "Ekspozycję", która bardzo mi się podobała. Mam również w planach "Stację jedenaście" ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ależ piękne stosy! Podkradłabym "Szczygła", "Ekspozycję", "Stację jedenaście", "Dygot" oraz "Ścieżki północy" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. "Facecje" są od niedawna moją miłością ♥

    http://ksiazkowezacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zazdroszczę "Szczygła", "Zero", "Dygotu" oraz "Innej duszy". Muszę je sobie kiedyś sprawić. :) "Ekspozycja" natomiast czeka na mojej półce. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na "Ekspozycji" się nie zawiedziesz, mi się bardzo podobała. Zazdroszczę "Szczygła", a Karpowicz jest całkiem fajny :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny wynik! U mnie również marzec był wyjątkowo owocny w nowe książki, tyle że u mnie główne przybyły książki z wymian :) Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dużo tego! Ja w marcu zakupiłam jedynie trzy anglojęzyczne książki, za które zapłaciłam aż... 3 euro łącznie, więc cenowo wyszło bardzo dobrze. Oto one: https://www.instagram.com/p/BD0zGV7vssb/?taken-by=kinga_on_tour
    Z Twojego stosiku mam chrapkę prawie na każdą :D Mróz, "Stacja jedenaście", "Zero", "Dygot" i inne :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)