poniedziałek, 21 marca 2016

Liebster Blog Award #10!


Kilka dni temu zostałem nominowany do Liebster Blog Award przez Lexiss Mackade z bloga Łowczyni książek (za co serdecznie dziękuję). Przy okazji zorientowałem się, że to już 10. nominacja! Można zatem powiedzieć, że ta edycja LBA będzie jubileuszowa :D Myślę, że nikomu nie trzeba tłumaczyć zasad tej akcji, dlatego, nie przedłużając, od razu przejdę do pytań :)

Zaczynamy!

1. W jakim książkowym świecie chciałbyś żyć? Dlaczego?
Pewnie nie będzie to zbyt oryginalne, jeśli powiem, że w świecie Harry'ego Pottera, prawda? No ale cóż zrobić - taka jest prawda :) Seria Harry Potter to moje ulubione książki dzieciństwa, a świat w nich wykreowany jest moim ulubionym. Magia, czarodzieje, fantastyczne stworzenia i... Londyn. Londyn, jedno z najcudowniejszych miejsc, w jakim byłem i miasto, w którym chciałbym kiedyś mieszkać. Wszystko to, co kocham :D

2. Jakiego bloggera chciałbyś spotkać w realu? Dlaczego?
Jest kilka bloggerów, z którymi utrzymuję większy lub mniejszy kontakt. Czy to poprzez wymianę komentarzy czy korespondencję mailową. Fajnie byłoby się kiedyś spotkać na żywo, a nie tylko za pośrednictwem internetu. Czy jest jednak jakaś wybrana osoba? Chyba nie. Chciałbym się zobaczyć z wszystkimi :D

3. Jaka jest rzecz, z którą nie możesz się rozstać na dłużej niż 10 minut?
Bez wątpienia mój telefon. To moje centrum dowodzenia i nie wyobrażam sobie życia bez niego (wiem, brzmi to strasznie, ale taka niestety jest prawda).

4. Co wywołuje u Ciebie uśmiech na twarzy?
Trudno powiedzieć... dużo jest takich rzeczy. Z pewnością są to m.in. nowe książki na półce :P

5. Byłeś kiedyś na spotkaniu ze swoim ulubionym autorem?
Niestety nie. Na szczęście warszawskie targi są już niedługo, a ja zamierzam wybrać się na parę spotkań. Mam już upatrzonych kilku autorów, z którymi na bank chcę się zobaczyć.

6. Co zwykle robisz w wolnym czasie (oprócz czytania książek)?
Oglądam seriale, chodzę do kina, słucham muzyki, wychodzę gdzieś ze znajomymi. Wszystko to, co robi przeciętny nastolatek :D Ostatnio niestety trudno o jakąś wolną chwilę, dlatego, jak się już jakaś nadarzy, to wykorzystuję ją na czytanie lub pisanie recenzji.

7. Jaki film możesz oglądać bez końca?
W sumie to nie wiem. Ciągle szukam tego jedynego filmu, który będę mógł oglądać w nieskończoność. Wydaje mi się jednak, że na tę chwilę taką produkcją jest Grand Budapest Hotel. Mam chyba słabość do dość absurdalnych i dziwnych filmów.

8. Ulubiona książka z dzieciństwa?
Zdecydowanie Harry Potter. To od tych książek zaczęła się moja przygoda z czytaniem. Mam nadzieję, że jeszcze nieraz uda mi się powrócić do tej serii :)

9. Książka z wartościowym przesłaniem?
Jest takich kilka. Na ten moment przychodzą mi do głowy jedynie: Futu.re Dmitrija Glukhovskiego, Motyl Lisy Genovy i Cień Endera Orsona Scott Carda. Gorąco polecam każdą z nich.

10. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Już liczę, chwileczkę... 135!


Do wykonania LBA nominuję autorów blogów:
- Zaksiążkowana
- Wirtualna książka 
- Majuskuła
- Turkusowa sowa 
- Tylko magia słowa 
- POCZYTAlna umysłowo 
- Mozaika literacka 
- Przygody mola książkowego 
- Lustrzana nadzieja
- Przy gorącej herbacie 
- Drewniany most

Moje pytania:
1. Miewasz "kace książkowe"? Jak sobie z nimi radzisz?
2. Bywa tak, że zmuszasz się do czytania?
3. Twoja ulubiona lektura szkolna.
4. Umysł ścisły czy humanista?
5. Najpiękniejsze miejsce, jakie miałaś okazję odwiedzić.
6. Czytasz w komunikacji miejskiej?
7. Jak ludzie reagują na Twoją pasję do literatury?
8. Bywasz na targach książki?
9. Słuchasz muzyki podczas czytania?
10. Rzecz, która Cię najbardziej denerwuje u innych osób.
11. Co cię motywuje do działania?


I to już koniec na dziś!
Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się Wam podobały :)

26 komentarzy:

  1. Tag i LBA bez Harrego jest bez sensu, więc musi się pojawić!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Również oglądam seriale w czasie wolnym. Jakie są Twoje ulubione? :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. House of Cards, Orange Is the New Black, How To Get Away With Murder, True Detective, Modern family i jeszcze kilka by się znalazło xD

      Usuń
  3. Teraz to chyba normalne, większość ludzi ma problem z obejściem się bez telefonu. Jednak nie musi to też oznaczać czegoś złego, przecież jeśli chcesz sprawdzić coś związanego z książką ... :D Harry książka dzieciństwa, która to twoja ulubiona część?
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie były niesamowite, jednak najlepiej wspominam chyba piątą i szóstą :)

      Usuń
  4. Widzę, że Harry Potter, jak to zazwyczaj bywa, zdominował pytania o dzieciństwo i wymarzone uniwersum do życia. :) Koniecznie, koniecznie, koniecznie muszę się zabrać za Futu.re, bo stoi już na mojej półce, a ja tylko słyszę i widzę ciągłe zachwyty nad tą pozycją. Science-fiction to trochę nie moja bajka, ale już nie mogę się doczekać, aby poznać tę historię! :)

    Pozdrawiam gorąco,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Futu.re to jedna z najlepszych książek, jakie miałem okazję przeczytać w tamtym roku. Piękna, a zarazem przerażająca i z pewnością dająca do myślenia. Gorąco polecam (nawet czytelnikom, którzy z science-fiction nie mają zbyt wiele wspólnego) :)

      Usuń
  5. U mnie też nowe książki wywołują uśmiech na twarzy :) Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie wiesz jak bardzo chciałabym żyć w świecie Harrego! Wyczuwam Potterhead! Piona!
    Imponująca biblioteczka! Nowe książki to zawsze uśmiech na twarzy!
    Świetne odpowiedzi!
    Obserwuję! <3
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za nominację! :)

    Ja mam momentami dość swojego uzależnienia od telefonu. Ciągle coś przy nim robię, niedługo oślepnę od ekranu. Pocieszam się, że nie ja jedna. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O taaak! Uśmiech na twarzy zdecydowanie wywołują nowe książki! I też jestem uzależniona od telefonu haha XD
    Super odpowiedzi!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje odpowiedzi są bardzo ciekawe, dziękuję bardzo za nominację :) Odpowiem tutaj na zadane pytania:
    1. Na szczęście „kac książkowy” dopada mnie rzadko, ale w takiej sytuacji robię sobie zwykłą przerwę, odpoczywam, w końcu kaca trzeba przeleżeć 
    2. Nie zmuszam się do czytania książek, niektóre jednak czytam wolniej, bo wymagają większego skupienia.
    3. Trudny wybór, bo lektury lubiłam bardzo. Wymienię trzy: „Zbrodnia i kara”, „Ludzie bezdomni” oraz „Quo Vadis”.
    4. Jestem umysłem ścisłym z humanistycznym sercem :) - totalna mieszanka :)
    5. Najpiękniejsze miejsce, które widziałam, to szlak Gruzińskiej Drogi Wojennej w górach Kaukazu.
    6. Czytam głównie w komunikacji miejskiej.
    7. Nie wszystkie myśli znam, ale wiem, że moja jedna siostra stale podczytuje moje recenzje :)
    8. Wybieram się pierwszy raz na Warszawskie Targi Książki w maju, wcześniej nie miałam takiej okazji.
    9. Nie słucham muzyki w trakcie czytania, nie skupiłabym się raczej :)
    10. Najbardziej denerwuje mnie w innych egoizm.
    11. Motywują mnie pozytywni ludzie, tacy zwykli, którzy uśmiechną się do mnie w tramwaju, na ulicy lub na zajęciach zumby :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za udzielenie odpowiedzi :) W tym roku również wybieram się na targi do Warszawy! Mam nadzieję, że się zobaczymy :)

      Usuń
    2. Z tego co obserwuję, będzie bardzo duża liczba blogerów. Mam nadzieję, że uda nam się spotkać :)

      Usuń
  10. Dziękuję za nominację, jednak nie publikuję na na blogu tagów itp. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na nominacje oczywiście odpowiem, ale opublikuje post dopiero pod koniec maja zapewne... ;p
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu sięgnąć po "Cień Endera". Póki co jestem po pierwszej serii Endera, więc z chęcią dowiem się co się działo w tym czasie na Ziemi :D
    Pozdrawiam,
    Jessie

    OdpowiedzUsuń
  13. Kto nie chciałby się uczyć w Hogwarcie, no kto? Ah... Ja się nadal nie doczekałam listu! Skargę trzeba złożyć ;) Piąteczka! Ja też uwielbiam dziwne, absurdalne i jakieś psychiczne wręcz filmy :)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. A jakie seriale oglądasz? :) "Motyl" Genovy to mój must-read! U mnie własnie pojawił się tag, do którego mnie nominowałeś :) pozdrawiam! http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Motyla" gorąco polecam, to jedna z najlepszych obyczajówek, jakie czytałem :) Co do serialów... House of Cards, Orange is the new black, How to get away wit murder, True Detective, Modern family i jeszcze kilka innych :)

      Usuń
  15. Ciekawe pytania :) Dziękuję za nominację i postaram się na nią odpowiedzieć w wolnej chwili (chociaż nie ukrywam, że zawsze mam z tym problem).

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za nominację, odpowiem w wolnej chwili.
    Musiałam sobie radzić w tym miesiącu trzy dni bez telefonu. Tragedii by nie było, gdybym nie tęskniła za moją muzyką, któej tylko z telefonu słucham. Ciężko było...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również chciałabym żyć w świecie Harry'ego Pottera, jest cudowny ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję bardzo za nominację :) Na pewno odpowiem na pytania u siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Super odpowiedzi, a i kolekcję masz dość sporą! I dziękuję za nominację, jest mi niezmiernie miło. Postaram się gdzieś go wcisnąć w grafik w przyszłym tygodniu, lub za dwa, ale na pewno się pojawi, bądź tego pewny ;) Poinformuję cię o tym :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)