sobota, 30 kwietnia 2016

Podsumowanie miesiąca | Kwiecień 2016

Kwiecień w liczbach :)

 


Jak to zwykle bywa, ten miesiąc minął mi zdecydowanie za szybko. Mam wrażenie, że jeszcze wczoraj pisałem podsumowanie marca, a tu już... 30. kwietnia. Czas bardzo szybko leci - trzeba się z tym po prostu pogodzić. Ma to jednak jeden plus - coraz bliżej do wakacji! :D Kwiecień zaliczam do tych udanych, choć z pewnością nie zapisze się jakoś szczególnie w mojej pamięci. Najważniejsze, że nic przykrego się nie wydarzyło. Nie przedłużając, zapraszam na podsumowanie kwietnia!

W kwietniu przeczytałem:
  • Oddam ci słońce Jandy Nelson ★★★★★★★★★☆ (recenzja)
  • Chłopak, który stracił głowę John Corey Whaley ★★★★★★★☆☆☆ (recenzja)
  • Uległość Michelle Houellebecq ★★★★★★☆☆☆☆
  • Ekspozycja Remigiusz Mróz ★★★★★★★☆☆☆ (recenzja)
  • Królowie Dary Ken Liu ★★★★★★★★★☆ (recenzja)
  • Jutro 6. Cienie John Marsden ★★★★★★☆☆☆☆


Najlepsza książka: 
W tym miesiącu ten zaszczytny tytuł wędruje do genialnych Królów Dary autorstwa Kena Liu. Minimalnie za nimi plasuje się równie wspaniałe, choć w zupełnie inny sposób, Oddam ci słońce Jandy Nelson. Obie te powieści były niesamowite i coś czuje, że znajdą swoje miejsce w czołówce najlepszych książek tego roku.
Najgorsza książka:
W kwietniu nie było żadnej okropnej książki, jednak nieco zawiodłem się na Uległości Michella Houllebecq. Liczyłem po prostu na coś więcej.

W kwietniu obejrzałem:
  • Mustang ★★★★★★★★★☆
  • Stowarzyszenie umarłych poetów ★★★★★★★☆☆☆
  • Fargo (końcówka 2. sezonu) ★★★★★★★★☆☆


Najlepszy film/serial:
Bez wątpienia Mustang. Genialny, poruszający, dający do myślenia. Mogę szczerze powiedzieć, że to jeden z najlepszych filmów, jakie obejrzałem w życiu.

Najgorszy film/serial:
Tak jak w przypadku książek, w tym miesiącu również nie było żadnych słabych filmów. Zawiodłem się jednak minimalnie na Stowarzyszeniu umarłych poetów, które, jak dla mnie, było po prostu zbyt naiwne.

Na blogu pojawiły się recenzje książek:
Pozostałe posty:
TBR na maj:
  • Inna dusza Łukasz Orbitowski
  • Przewieszenie Remigiusz Mróz
  • Fatum i furia Lauren Groff


Za Inną duszę zabieram się głównie ze względu na Warszawskie Targi Książki, na których odbędzie się spotkanie z autorem, Łukaszem Orbitowskim. Jestem niesamowicie ciekawy tej powieści i mam nadzieję, że, podobnie jak większość, również się nią zachwycę. Przewieszenie, czyli drugi tom Ekspozycji Remigiusza Mroza, również czytam w dużej mierze ze względu na Targi. Pierwszy tom zakończył się w takim momencie, że odczuwam ogromną potrzebę, by poznać dalsze losy komisarza Forsta. Już się nie mogę doczekać lektury! Za to Fatum i furia chodzi za mną od dobrych kilku miesięcy. Myślałem nad sięgnięciem po nią jeszcze przed polską premierą. Jestem strasznie podekscytowany na myśl o czytaniu tej książki, jednak ciągle się za nią nie zabrałem. Wierzę, że w maju w końcu mi się to uda. Trzymajcie kciuki! :D


Moje konto na Instagramie


Dodatkowo:
  • Rozpocząłem nową serię, a mianowicie Pora na serial! Od jakiegoś czasu oglądam sporą ilość seriali, dlatego pomyślałem, że zrecenzowanie ich na blogu, podzielenie się z Wami moją opinią, będzie dobrym pomysłem. Na pierwszy ogień poszedł mistrzowski House of Cards, który uwielbiam, a którego recenzję możecie przeczytać TUTAJ. Planuję kontynuować tę serię i myślę, że w maju pojawi się przynajmniej jeden post z tego cyku.
  • W tym miesiącu nawiązałem kolejną współpracę recenzencką! Tym razem jest to współpraca z Wydawnictwem Sine Qua Non, z czego bardzo się cieszę. Efektem tej kolaboracji jest recenzja Królów Dary, która niedawno pojawiła się na blogu (możecie ją znaleźć TUTAJ).
  • Oprócz tego na moim blogu wystartowało pierwsze ROZDANIE! Zorganizowałem je w podziękowaniu za stu obserwatorów oraz 10 000 wyświetleń. Do wygrania są trzy, ostatnio bardzo popularne, książki: Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, Chłopak, który stracił głowę oraz Magonia. Rozdanie trwa do 15. maja, dlatego ciągle można się zgłaszać. Zapraszam do udziału!

http://mybooktown.blogspot.com/2016/04/rozdanie.html

Jak spędziliście kwiecień?
Ile książek udało się Wam przeczytać w tym miesiącu?

Piszcie w komentarzach :)

20 komentarzy:

  1. "Oddam Ci słońce" ciągle na mnie czeka i nie mogę się za nią zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej książki o której wspomniałaś, ale wszystko jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No cóż, ja w kwietniu miałam czytelnicza fazę i chyba przeczytałam z 15 książkę. Muszę trochę zwolnić. Dwiestronyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wynik! Gratulacje! :) i przy okazji świetne zdjęcia, proste, ale bardzo stylowe ;)
    Czaiłam się na książki Houellebecqa, ale jakoś nie mogłam się zebrać, żeby je kupić i chyba jednak się na nie nie zdecyduję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Królowie Dary" - jak ja chcę tą książkę przeczytać! Jednak na razie muszę obejść się smakiem, bo najbliższe zakupy książkowe będę robiła pod koniec maja lub na początku czerwca - ale wtedy na pewno jako pierwsza wpadnie do mojego koszyka :D
    Gratuluję wyniku i życzę zaczytanego maja!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Królów Dary sięgaj jak najprędzej! Świetne high fantasy. Jestem pewien, że się nie rozczarujesz :D Dziękuję bardzo i nawzajem!

      Usuń
  6. Ja w kwietniu przeczytałam "Znachora", "Zieloną Milę" i "Dziady" :D Malutko, a to wszystko przez ostatnią książkę, która bardzo mi się dłużyła :/
    Bardzo podoba mi się forma podsumowania. Jasno, czytelnie... Naprawdę świetnie :D Zostaję na dłużej :) Pozdrawiam Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Taki właśnie był zamiar - zwięźle i przejrzyście. Cieszę się, że udało mi się osiągnąć ten efekt :D

      Usuń
  7. Bardzo udany miesiąc czytelniczy :D Nie udało mi się sięgnąć w kwietniu po "Chłopaka, który stracił głowę", ale będę to nadrabiać w maju, bo książka już do mnie idzie. A w rozdaniu biorę udział, wspaniałe książki do wygrania <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przyjemnością przeczytałabym "Chłopak, który stracił głowę" :)
    Gratuluję przeczytanych książek!
    Ja również będę na Warszawskich Targach Książki, a jeśli chodzi o rozdanie- oczywiście biorę w nim udział, w końcu do wygrania są znakomite pyszności :D


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pozytywnie wspominam "Oddam ci słońce", u mnie również zyskało tak wysoką ocenę :) Nie czytałam jeszcze żadnej z książek Remigiusza Mroza, ale mam zamiar rozpocząć od "Kasacji".

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje udanego miesiąca! Bo nie mów, że do takich nie należy. Ja również czytałam Oddam Ci słońce, dość fajna książka, podobała mi się. :) Życzę powodzenia na Targach, cierpliwości i wielu niezapomnianych emocji . :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję udanego miesiąca ;) U mnie tak kiepsko, że aż wstyd sie przyznać - przeczytałam tylko 2 książki i na dodatek popadłam w jakąś czytelniczą niemoc. Coś czuję, że jeśli ie znajdę jakiejś ksiązki, które wbiłaby mnie w fotel i pochłonęła, to prędko z tego nie wyjdę... Znasz może coś takiego? ^^

    Pozdrawiam,
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm trudno powiedzieć - zależy, jaki gatunek najbardziej lubisz :) Proponuję sięgnąć po jakąś w miarę krótką powieść, której przeczytanie nie zajmie Ci dużo czasu, a zmotywuje Cię do dalszego czytania. Może tym sposobem z powrotem wkręcisz się w czytanie :D

      Usuń
  12. Znam tylko Mroza, ale Nelson i Whaley mam w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję wyników oraz nawiązanej współpracy. :) To zdjęcie z instagrama z "Królami Dary" jest genialne. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry wynik, gratuluję! Życzę zaczytanego maja ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hejka, zostałeś nominowana do Tagu, tutaj znajdziesz więcej informacji ;)http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/2016/05/kreatywny-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniały wynik ;)
    Czytałam kiedyś "Ekspozycje" i muszę przyznać, że całkiem mi się podobała. I to zakończenie... Nie wierzę, że jeszcze nie przeczytałam "Przewieszenia" o.O

    Pozdrawiam
    Arancione z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)