niedziela, 29 maja 2016

Book Haul | Maj 2016

Miałem nie kupować w tym miesiącu książek...

 


Po obfitującym w nowe książki kwietniu, obiecałem sobie, że w tym miesiącu wstrzymam się z ich kupowaniem. Jak widać - nie udało się. Niestety moja "silna" wola nie okazała się wystarczająco silna :D Moim jedynym usprawiedliwieniem będzie fakt, że w maju było po prostu za dużo różnych promocji i okazji. Zresztą, kto by nie wziął książki za 25zł, kiedy jej cena okładkowa wynosi 60zł?! Sami rozumiecie, nie mogłem się powstrzymać :). Nie przedłużając, zapraszam na majowy book haul!


Upolowane na promocjach/okazjach:

Miniaturzystka - Jessie Burton
Książka o cudownej okładce i (mam nadzieję) równie cudownej treści. Amsterdam? XVII wiek? Brzmi ciekawie...

Wszystko, co lśni - Eleanor Catton
Jeden z tytułów, na który czaję się już od dłuższego czasu. Bardzo chciałbym w końcu przeczytać tę powieść, ale przeraża mnie trochę jej rozmiar.

Kamienna noc - Gaja Grzegorzewska
Polska autorka, której twórczość intryguje mnie już od jakiegoś czasu. Mimo że bardziej jestem ciekaw jej Betonowego pałacu, to na tę powieść również mam ogromną ochotę.

Blackout - Marc Elsberg
Po bardzo dobrym Zero (którego recenzję możecie przeczytać TUTAJ) przyszła pora na wcześniejszą, i chyba bardziej znaną, powieść tego autora. Już się nie mogę doczekać!

Czarny Wygon Tom I oraz Tom II - Stefan Darda
Nie są to może pozycje obowiązkowe na mojej liście czytelniczej, ale bardzo chętnie zapoznam się z twórczością Stefana Dardy. Dawno nie czytałem żadnej powieści grozy...

Królowa Tearlingu oraz Inwazja na Tearling - Erika Johansen
Po tych wszystkich zachwytach i ja postanowiłem zapoznać się z tą serią. Nie ukrywam, liczę na coś naprawdę dobrego :)

Druga szansa - Katarzyna Berenika Miszczuk
Dużo osób mi ją polecało, dlatego wziąłem na próbę. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Wegetarianka - Han Kang
O tej publikacji słyszałem już jakiś czas temu i pamiętam, że już wtedy bardzo mnie zainteresowała. Nagroda Bookera jedynie spotęgowała moją ciekawość. Prosto z Korei Południowej - Wegetarianka.

Parabellum. Prędkość ucieczki i Horyzont zdarzeń - Remigiusz Mróz
Po dwóch książkach Remigiusza Mroza, postanowiłem sięgnąć po kolejną serię jego autorstwa. Muszę przyznać, że zapowiada się naprawdę ciekawie.

Drach - Szczepan Twardoch
Morfina była po prostu zbyt genialna, by nie sięgnąć po następne książki tego autora. Mam nadzieję, że Szczepan Twardoch utrzymał ten sam wysoki poziom.

Wigilijne psy i inne opowiadania - Łukasz Orbitowski
Po kilkunastu rozdziałach Innej duszy wiedziałem, że kupię także tę książkę. Zapowiada się coś mrocznego i niepokojącego...


Egzemplarze recenzenckie:

Fatum i furia - Lauren Groff
Jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie premier tego roku. Kiedyś chciałem ją nawet przeczytać w oryginale... Aż dziw bierze, że dopiero teraz się za nią zabieram.

Przewieszenie - Remigiusz Mróz
Po zakończeniu Ekspozycji (recenzja -> TUTAJ) nie mogłem długo czekać, dlatego niemalże od razu sięgnąłem po drugi tom. Powiem jedno - tak dobrej kontynuacji się nie spodziewałem. Recenzja Przewieszenia do poczytania TUTAJ.

Oblubienice wojny - Helen Bryan
Gatunek, po który sięgam niezwykle rzadko, czyli powieść historyczno-obyczajowa. O moich wrażeniach z lektury możecie poczytać TUTAJ (jest też KONKURS!).


17 książek! Mimo tak sporej ilości, muszę przyznać, że jestem zadowolony ze wszystkich powieści z tego stosiku. Każdą z nich bardzo chcę przeczytać i zakupu żadnej z nich nie żałuję. Pozostaje jedynie pytanie - kiedy ja to wszystko przeczytam? Coś czuję, że trochę mi to zajmie. Mam jednak nadzieję, że w te wakacje uda mi się sięgnąć po chociażby część tych książek. Niestety sporo z nich będzie musiało poczekać na swoją kolej kilka miesięcy. Jestem jednak pewien, że każdą przeczytam... w swoim czasie :D


Ile książek przybyło do Was w tym miesiącu?
O jakie tytuły wzbogaciła się Wasza biblioteczka?

Piszcie w komentarzach :)

21 komentarzy:

  1. Ja też czekałam bardzo na Fatum i furia, mam na półce już :) i czeka na swoją kolej. Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnej z nich nie znam jednak Wszystko co lśni bym ci podebrała. Kocham takie cegły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O, powieść Miszczuk - warto przeczytać. ;) U mnie recenzja, niedawno publikowałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przeczytałam żadnej z tych książek, ale jak patrzę na ten śliczny stosik to aż zżera mnie zazdrość! :D

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/05/7-dni-mae-przemyslenia.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Same cuda :) Jednakże szczególnie polecam Ci książki Stefana Dardy. Czytałam wszystkie jego powieści i jestem oczarowana jego talentem i piórem pisarskim :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet nie liczyłam ile książek kupiłam w tym miesiącu, ale trochę tego było :D Pobiłam też chyba swój czytelniczy rekord i mam nadzieję, że czerwiec będzie równie udany. Tobie życzę tego samego! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w tym miesiącu sporo książek wygrałam albo korzystnie wymieniłam- ogólnie jestem bardzo zadowolona. Chętnie podkradłabym Ci "Wszystko co lśni" i "Black out" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do mojej biblioteczki przybyło o wiele za dużo książek w tym miesiącu... pocieszające jest jednak to, że przybyły także trzy regały <3 Piękne nabytki! Czytałam jedynie "Miniaturzystkę" - niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pokaźny stosik :) Chętnie przeczytałabym obydwa tomy "Królowej Tearlingu" :) Miłej lektury :)

    Pozdrawiam serdecznie ^^
    ksiazki-bez-tajemnic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Te wydania "Królowej Tearlingu" i "Inwazji na Tearling" są piękne :D
    Powieść Miszczuk mam w planie, bo "Szeptucha" pozytywnie mnie zaskoczyła :)
    Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Same perełki. <3 Zazdroszczę tych Mrozowych stosów. A od siebie bardzo polecam "Blackout", świetny thriller. :P Czytałam jeszcze z Twojego stosu "Drugą szansę", ale mnie nie zachwyciła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem dumna z Mrozowego stosu haha :D Czytaj koniecznie "Królową Tearlingu" jest obłędna! Staram się przeżyć do premiery trzeciego tomu ;D No i zazdroszczę "Miniaturzystki"! Czytałam ponad rok temu ale swojego egzemplarza nie posiadam i to jest bardzo złe, bo do książki na pewno wrócę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Chłopaku! Czasem jak widzę te Twoje zbiory to aż mi ślinka cieknie :P "Drach", Orbitowski, Catton, Darda - wszystko to zabieram:D
    Miłej lektury i czekam na recenzję "Fatum i furii", niektórzy srodze się na niej przejechali.

    OdpowiedzUsuń
  14. *U* Jakie cudowności! (taa, zaczynam jak typowa baba)
    Muszę przyznać, że kilka z tych pozycji mam na swojej półce, jednak czytałam spośród nich tylko "Drugą szansę", która łagodnie mówiąc nie przypadła mi do gustu (czyt. zjechałam ją po całej długości i nie mogę nawet patrzeć na jej okładkę). Mam nadzieję, że Tobie się bardziej spodoba ;)
    Zazdroszczę Dardy. KONIECZNIE muszę przeczytać jakąś jego książkę. Po prostu MUSZĘ! ;)

    Pozdrawiam cieplutko
    Arancione z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  15. Tearling jest jedną z moich ulubionych serii! Z jednej strony bardzo Ci zazdroszczę, że jesteś jeszcze przed lekturą! :o
    Ja jestem w odwrotnej sytuacji do Ciebie - czytałam już Blackout, który spodobał mi się bardzo, ale myślałam, że będzie troszkę lepiej, za to Zero czeka na półce. :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj, zdecydowanie polecam zacząć lekturę Grzegorzewskiej co najmniej od "Grobu" :1

    OdpowiedzUsuń
  17. Stoisk godny uznania :D
    Życzę mile spędzonego czasu, pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny i pokaźny stos, a w dodatku ma same fajne tytuły! Dardę polecała mi ostatnio koleżanka. Czekam na Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne nabytki! Też mam "Blackout", ale kupiłam je już jakiś czas temu :D Ja też niestety poszalałam w maju i jestem już spłukana...

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny stos! Masz rację, okładka "Miniaturzystki" jest świetna. Również mam nadzieję, że treść będzie taka sama :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)