wtorek, 31 maja 2016

Podsumowanie miesiąca | Maj 2016

Maj w liczbach :)

 


Maj to dotychczas zdecydowanie najbardziej zapracowany miesiąc tego roku. Natłok obowiązków szkolnych, domowych i wielu innych sprawił, że nie miałem zbyt dużo wolnego czasu. Skutkiem tego była m.in. niska aktywność na blogu, za co przepraszam. Na całe szczęście rok szkolny zbliża się ku końcowi, dlatego myślę, że w końcu znajdę więcej czasu na pisanie. Taką przynajmniej mam nadzieję. Tak czy inaczej, podsumowanie zrobić trzeba, dlatego serdecznie zapraszam do lektury :)

W maju przeczytałem:
  • Dygot Jakub Małecki ★★★★★★★★★☆ (recenzja)
  • Przewieszenie Remigiusz Mróz ★★★★★★★☆☆☆ (recenzja)
  • Oblubienice wojny Helen Bryan ★★★★★★☆☆☆☆ (recenzja+konkurs)
  • Mówiąc inaczej Paulina Mikuła ★★★★★★★☆☆☆
  • Chłopcy 2. Bangarang Jakub Ćwiek ★★★★★★☆☆☆☆


Najlepsza książka:
Bez wątpienia Dygot Jakuba Małeckiego. Ta przepiękna, mroczna, refleksyjna powieść z rzędu stała się jedną z moich ulubionych polskich powieści.

Najgorsza książka:
W tym miesiącu nie było żadnej złej, ani nawet przeciętnej książki.


W maju obejrzałem:
  • Niewygodna prawda ★★★★★★☆☆☆☆
  • Dama w vanie ★★★★★★★☆☆☆
  • Carol ★★★★★★★★☆☆
  • Kieł ★★★★★★★☆☆☆
  • Dzikie historie ★★★★★★★★☆☆
  • Breaking Bad (początek 1. sezonu) ★★★★★★★★☆☆


Najlepszy film/serial:
Wydaje mi się, że na równi trzeba postawić Carol oraz Dzikie historie. Oba te filmy, mimo że zupełnie różne, bardzo przypadły mi do gustu. Z pewnością kiedyś do nich wrócę.

Najgorszy film/serial:
Nie był to film zły, ale rozczarowujący. Po Niewygodnej prawdzie spodziewałem się jednak czegoś więcej. Nawet rola cudownej Cate Blanchett nie zdołała uratować tej produkcji.


Na blogu pojawiły się recenzje książek:

Pozostałe posty:

TBR na czerwiec:
  • Fobos Victor Dixen
  • Alive. Żywi Scott Sigler
  • Wegetarianka Han Kang


Po Fobos i Alive. Żywi sięgnę w pierwszej kolejności, ponieważ są to egzemplarze recenzenckie. Jak się pewnie domyślacie - recenzje obydwu książek pojawią się na blogu w pierwszej połowie czerwca. Ogromną ochotę mam także na Wegetariankę. Niesamowicie intryguje mnie ten tytuł, dlatego mam nadzieję, że w tym miesiącu uda mi się go przeczytać. To króciutka książka, dlatego myślę, że powinno mi się to udać.


Dodatkowo:
  • Nawiązałem kolejną współpracę! Tym razem z Grupą Helion, od której otrzymałem przedpremierowy egzemplarz Oblubienic wojny autorstwa Helen Bryan (o tej książce pisałem TUTAJ).
  • Wynikiem tejże współpracy jest także KONKURS, który niedawno wystartował na moim blogu. Do wygrania są aż trzy egzemplarze Oblubienic wojny! Zwyciężyć może praktycznie każdy, dlatego serdecznie zapraszam do udziału :)

Jak spędziliście maj?
Ile książek udało się Wam przeczytać w tym miesiącu?

Piszcie w komentarzach :)

18 komentarzy:

  1. Ja jestem po maturalnym maratonie. Przez ostatnie pół roku nie miałem w ręku żadnej książki poza podręcznikiem do polskiego czy opracowaniem lektur. Na szczęście wakacje to idealna pora na pochłanianie książek. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać ich pokaźną ilość. Z filmów widziałem tylko "Damę w vanie". Zachęciła mnie do obejrzenia rewelacyjna Maggie Smith. Nie zawiodłem się. Od dawna chcę też obejrzeć "Carol".

    http://brewilokwencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się udało przeczytać 7 książek i jak na miesiąc w połowie maturalny, jestem z siebie dumna. :D Tobie też gratuluję wyników, i tak dużo przeczytałaś w tym natłoku obowiązków. :) Zaczytanego czerwca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałeś*. :D Przepraszam, przyzwyczaiłam się do formy żeńskiej, bo jednak mimo wszystko więcej dziewczyn prowadzi blogi. Piszę tak automatycznie. :P

      Usuń
  3. Ja w tym miesiącu jakoś bardzo nie zaszalałam z czytaniem, właśnie przez natłok obowiązków szkolnych. No trudno...jak na razie wyniki końcowe na świadectwie są dla mnie najważniejsze, dlatego też odpuściłam sobie nieco czytanie. Mam jednak nadzieję, że w wakacje nadrobię wszystko! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/05/miesiac-czytelnika_31.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszędzie mnie ścigają dzieła Mroza, chyba w końcu muszę się za niego "wziąć" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pracowity, ale i obfity miesiąc w książki :)
    Gratuluję nawiązania współpracy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że bardzo pracowity miesiąc. Mi nie udało się aż tyle osiągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Same świetne książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Alive. Żywi" też muszę wkrótce przeczytać. Czekałam na tę książkę od niepamiętnych czasów - czyli premiery amerykańskiej ;)
    Proza Jakuba Ćwieka jest mi obca - od jakiegoś czasu mam w planie jego książki i mam nadzieję, że kiedyś uda się coś przeczytać :D
    Życzę powodzenia w czerwcu!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Breaking Bad mam na dysku i w sumie planuje obejrzeć jak będę miała ochotę :D "Carol" też u mnie leży, ale jakoś mnie ten film nie przekonuje na tyle, by od razu go oglądać... Może kiedyś. Na razie generalnie szperam po filmach, bo muszę dla pewnej osoby zrobić roczne zapasy obrazów XD Przykre jest tylko go, że często do filmów studyjnych trudno znaleźć napisy, a parę sama bym baardzo chętnie obejrzała ;/
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że całkiem udany miesiąc za Tobą. Oby czerwiec był dla Ciebie jeszcze lepszy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję wyniku! Podpatrzyłam kilka filmów i chętnie obejrzę w wolnej chwili :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratulacje, coraz piękniejsze wyniki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry wynik! Kurczę, Mróz już na mnie czeka i nie mogę się doczekać!

    https://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję wyniku. Będę miała książkę "Dygot" na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję wyników! Zazdroszczę Ci przeczytania "Dygotu", bardzo jestem ciekawa tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję wyniku!
    "Przewieszenie" planuję przeczytać w pierwszej kolejności po skończeniu książek które zaczęłam w maju. A "Dygot" też mam w planach ino nie wiem kiedy... Co poradzę? Mam za dużo książek do przeczytania...
    Jeżeli chodzi o filmy to ostatnim jaki obejrzałam był "Czy naprawdę wierzysz?", który oglądaliśmy na religii. (Swoją drogą całkiem niezły). Bolesna prawda jest taka, że nie oglądam filmów i seriali. Po prostu albo mam czas na czytanie albo na oglądanie. A książki z filmami zawsze wygrywają :P
    Zaczytanego czerwca ^^

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  17. Oblubienice wojny i Przewieszenie mam w planach na ten miesiąc. Właściwie niedługo zaczynam je czytać. :) Nie mogę się doczekać. :) Gratuluję wyników, ilości przeczytanych książek i oby plany się udały i książki do przeczytania okazały się świetne :) Dwie, które masz recenzenckie bardzo chce poznać. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)