wtorek, 28 czerwca 2016

Book Haul | Czerwiec 2016

Moje zdobycze książkowe ostatnich tygodni.

 


Ostatnie dwa miesiące obfitowały w dużą ilość nowych książek. W czerwcu starałem się powstrzymywać przed ich kupowaniem, jednak nie do końca mi się to udało. Niemniej jednak jest ich mniej niż ostatnio, co można uznać za swego rodzaju sukces. Część z tych powieści zdążyłem już przeczytać, co jeszcze bardziej mnie cieszy. Przynajmniej nie będę miał (aż takich dużych) wyrzutów sumienia odnośnie książek, które stoją na mojej półce miesiącami... Bez zbędnego przedłużania, zapraszam na czerwcowy stosik!


Upolowane na promocjach/okazjach:

Ćwiartka raz - Karolina Korwin Piotrowska
Bardzo lubię i cenię Karolinę Korwin Piotrowską, dlatego z chęcią sięgnę po jej książkę. Spodziewam się szalenie interesującej podróży przez ostatnie 25 lat polskiej popkultury.

Morfina - Szczepan Twardoch
Mimo że kilka miesięcy temu czytałem tę powieść (wypożyczoną z biblioteki), to nie mogłem się obejść bez własnego egzemplarza. Jest zbyt genialna, by nie mieć jej na półce.

Wyspa Łza - Joanna Bator
O tej autorce słyszałem sporo dobrego, dlatego jestem pozytywnie nastawiony do tej powieści. Wcześniej jednak postaram się sięgnąć po Ciemno, prawie noc jej autorstwa...

Kasacja - Remigiusz Mróz
Po bardzo przyjemnej Trylogii z Komisarzem Forstem przyszła pora na serię o Chyłce. Muszę przyznać, że już się nie mogę doczekać lektury.

Kraina czarów - Sylwia Chutnik
Kolejna polska autorka, o której słyszałem mnóstwo pozytywnych rzeczy. Na tych wakacjach postaram się zapoznać z jej najbardziej znaną powieścią.

Londyn NW - Zadie Smith
Zadie Smith, autorka m.in. Białych zębów, to obecnie jedna z najbardziej cenionych brytyjskich pisarek. W tym roku planuję sięgnąć po przynajmniej dwie jej książki.


Egzemplarze recenzenckie:

Alive. Żywi - Scott Sigler
Przeciętna młodzieżówka z wieloma powielonymi schematami, której recenzję możecie przeczytać TUTAJ.
 
Fobos - Victor Dixen
Całkiem przyjemna, wciągająca i niezobowiązująca powieść młodzieżowa z bardzo oryginalnym pomysłem na fabułę. Recenzja do poczytania TUTAJ.

Grimm City. Wilk! - Jakub Ćwiek
Kolejne spotkanie z Jakubem Ćwiekiem, jednak tym razem nie do końca udane. Recenzję tego kryminału noir możecie znaleźć TUTAJ.


Wygrana w konkursie:

Nasze szczęśliwe czasy - Gong Ji-Young
Kolejna koreańska powieść na mojej półce. Muszę przyznać, że jestem jej ogromnie ciekawy.

Najgorszy człowiek na świecie - Małgorzata Halber
Debiutancka powieść Małgorzaty Halber, za którą planuję się zabrać na jesieni tego roku.



11 książek! Mimo sporej ilości, jestem zadowolony z tego, jak wygląda ten stosik. Tak jak wspominałem, część książek już przeczytałem, a na pozostałe mam ogromną ochotę. Nie gwarantuję, że wszystkie uda mi się przeczytać w ciągu najbliższych miesięcy, jednak kiedyś na pewno się za nie zabiorę. Z pewnością najdłużej zajmie mi przeczytanie Ćwiartki raz, która liczy sobie blisko 800 stron, jednak nie poddaję się. Myślę, że będę sobie tę książkę powoli dawkował. Trzymajcie kciuki, żeby udało mi się przeczytać wszystkie te publikacje!

 
Ile książek przybyło do Was w tym miesiącu?
O jakie tytuły wzbogaciła się Wasza biblioteczka?

Piszcie w komentarzach :)

15 komentarzy:

  1. Podkradlabym "Kasacje" i "Nasze szczesliwe czasy" (gratuluje wygranej! :D). :3

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Grimm City" też wpadło do mnie w tym miesiącu. :) Zazdroszczę ,,Alive", bo z chęcią poznałabym tę historię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Morfina! :O Uwielbiam ją :D Genialna - jak piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  4. "Londyn NW" niestety, niezbyt do mnie przemówił. Książka była dziwna :/
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle świetnych książek ! Niestety nie czytałam żadnej z nich, ale chętnie zabrałabym się zabrała. Świetny stosik !
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. "Ćwiartka raz' jest świetna. to prawdziwa podróż sentymentalna. Mimo potężnych gabarytów, czyta się ją dosyć szybko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Halber świetna, ciekawe czy Tobie przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne zdobycze! Kasację mam na półce i wezmę się za nią, jak skończę trylogię o Forście. Co do Halber, to średnio mi się podobała, o wiele bardziej wolę jej felietony. U mnie półka powiększyła się tylko o jedną, wygraną w konkursie książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam tylko dwie: "Alive", która była średnia oraz "Kasację", która była wielkim rozczarowaniem. Chętnie sięgnęłabym po "Nasze szczęśliwe czasy", bo słyszałam o niej wiele dobrego :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. To przez Ciebie nie dostałam "Alive"! Akurat się skończyły jak chciałam ;< Nie no żart, piękny stosik :D
    kasi-recenzje-ksiazek.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie autor Alive. Żywi w dużej mierze zmarnował papier, mógł nam zaoszczędzić tego ciągłego wędrowania bohaterów, bo przez pierwsze 270 stron nie robili właściwie nic innego. Końcówka to istne szaleństwo, tego w ogóle się nie spodziewałam i to uratowało w moich oczach tę powieść przed kompletną porażką. Natomiast Fobosa skończyłam dzisiaj i według mnie pomysł jest bardzo dobry, z ogromnym potencjałem, ale wykonanie jest już słabe. Autor pozbawił frajdy czytelnika, po kilkudziesięciu stronach wydając całą intrygę.
    Ze stosiku najbardziej zazdroszczę ci Wilka! Do mnie niedawno przyszło duże zamowienie z samymi perełkami i mam problem życiowy, bo nie wiem, za co się zabrać w pierwszej kolejności.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  12. Alive i Wilka bym przeczytała. :)
    Ja jakoś nie kompletuję tego, co mi w danym miesiącu przychodzi. ;) Ale w tym roku ogólnie sporo nowości trafiło na moją zapchaną juz półeczkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę tylu książek ! :D Ja w czerwcu wzbogaciłam się o "Bazar złych snów" Stephena Kinga. "Dolinę Tęczy" L.M. Montgomery, "Harrego Pottera i Więźnia Azkabanu" i "Harrego Pottera i Czarę Ognia" J.K. Rowling ;)
    Pozdrawiam ! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  14. Do tej pory nie miałam okazji przeczytać niczego od Mroza. Słyszałam o jego książkach już tyyle dobrego, że chyba w końcu się na nie skuszę...

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdroszczę "Kasacji" i "Alive", bo sama poluję na te książki, a szczególnie na tą pierwszą. Po trylogii z Komisarzem Forstem koniecznie muszę przeczytać inne książki Mroza ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)