środa, 22 czerwca 2016

TBR | Lato 2016

Pierwszy dzień kalendarzowego lata!

 


Pod koniec marca ułożyłem sobie listę dziewięciu książek, po które chciałem sięgnąć podczas tegorocznej wiosny (możecie znaleźć ją TUTAJ). Z zaplanowanych książek przeczytałem sześć, czyli dokładnie 2/3 wszystkich. Uważam, że to całkiem dobry wynik, choć oczywiście mogło być lepiej. Będąc zadowolonym z rezultatu postanowiłem zrobić taką listę także na lato.

Ale najpierw - rozliczenie wiosennego TBR'u:

Przeczytane:
  • Dygot - Jakub Małecki (recenzja)
  • Fatum i furia - Lauren Groff (recenzja)
  • Ekspozycja - Remigiusz Mróz (recenzja)
  • Oddam ci słońce - Jandy Nelson (recenzja)
  • Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender - Leslye Walton (recenzja wkrótce)
  • Naśladowcy - Ingar Johnsrud (recenzja)

Nieprzeczytane:
  • Radio Armageddon - Jakub Żulczyk
  • Białe zęby - Zadie Smith
  • Vernon Subutex - Virginie Despentes

Na wszystkie te książki ciągle mam ochotę, dlatego myślę, że chociaż do końca roku uda mi się je przeczytać. Jednak teraz czas przejść do właściwej części postu, a mianowicie listy książek na lato. Zapraszam!


Tak oto prezentuje się mój letni TBR:




Jak widać - na liście panuje spora różnorodność, ale tego się w sumie spodziewałem. Ostatnio sięgam po dużo różnych gatunków. Sporo z tych książek (Zakon mimów, Miasto cieni, Trawers) to kontynuacje serii, do których bardzo chcę wrócić. Część z nich to z kolei powroty do autorów, których wcześniejsze powieści bardzo mi się spodobały (Gaiman - Amerykańscy bogowie, Twardoch - Drach). Pojawiło się także miejsce na klasykę XX wieku (Kompleks Portnoya) oraz niedawne bestsellery (Małe życie, Ścieżki północy, Królowa Tearlingu). Do wyboru, do koloru!

Rzecz jasna, myślę, że przez te trzy miesiące uda mi się przeczytać znacznie więcej niż dziewięć powieści. Książki z tej listy to po prostu tytuły, po które mam zamiar sięgnąć w pierwszej kolejności. Jestem świadom, że pewnie i tak nie wszystkie z nich uda mi się przeczytać, jednak będę się mocno starać. Muszę przyznać, że najbardziej obawiam się Małego życia, które liczy sobie ponad 800 stron... Mimo wszystko mam nadzieję, że i tę książkę uda mi się przeczytać. Trzymajcie kciuki!

Tworzycie tego typu listy czy wybieracie książki na bieżąco?
Jakie są wasze plany czytelnicze na lato?

Piszcie w komentarzach :)

11 komentarzy:

  1. Powodzenia Ci życzę, zwłaszcza z Małym życiem :) Sama już taką listę sobie przygotowałam i ciekawa jestem, czy uda mi się z niej wszystko przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może też stworzę sobie taką listę bo czasami nie wiem za co się zabrać :D
    KOoooocham "Amerykańskich bogów"! Ja muszę się wziąć za "Czas żniw" na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także stworzyłam sobie TBR na wakacje (jeżeli jesteś ciekawy to zapraszam na mojego bloga) :) "Królową Tearlingu" też mam w planach. Trzymam kciuki żeby udało Ci się przeczytać te książki :3
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Często decydowałam się na takie rozwiązania, ale zawsze zauważałam nowe książki i po prostu nie mogę się tego trzymać! Życie na spontanie wygrywa mimo wszystko!

    Pozdrawiam cieplutko ♥
    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostrzę sobie ząbki na Mroza - czas wreszcie dowiedzieć się w czym rzecz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. To i tak piękny wynik na wiosenny TBR :) Powodzenia na lato! ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie skończyłam pisać swoją listę i nie wiem kiedy to wszystko przeczytam! Ogólnie nie lubię narzucać sobie niczego, jednak w wakacje takie listy, przynajmniej u mnie się sprawdzają ;)
    Życzę Tobie powodzenia, chociaż patrząc na listę: Trawers, Królowa Tearlingu, Zakon Mimów, Gaiman, raczej nie powinno być większego problemu - cudowne lektury! :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja raczej nie tworzę list, zaopatruję się głównie w bibliotece, i biorę do domu to, co akurat się nawinie, chociaż czasem jestem nastawiona na konkretnego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie bardzo zróżnicowana lista :)
    O "Małym życiu" słyszałam wiele dobrego, ale ta cegła mnie przeraża ;P
    Powodzenia w realizacji planów!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. gratuluję wyniku! :D będę trzymać kciuki,aby udało ci się przeczytać wszystkie dziewięć książek,które sobie zaplanowałaś :D
    bardzo podoba mi się to,że ta lista jest pełna różnych gatunków :D
    osobiście nie tworzę list bo zazwyczaj nie udaje mi się przeczytać tego co sobie zaplanuję,tylko to co akurat wpadnie mi w rękę lub na co mam w danym dniu ochotę :D

    pozdrawiam cieplutko kochana! :*



    w wolnym czasie zapraszam serdecznie http://booksloverj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe pozycje wybrałeś :) A kilka sama mam ochotę przeczytać! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)