poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender - Leslye Walton

Piękna, acz bolesna, opowieść o niezwykłej rodzinie.

 


Rodzina Roux od pokoleń owiana jest tajemnicą. Każdy z jej członków ma w sobie coś niezwykłego i osobliwego. Ava, najmłodsza, rodzi się ze skrzydłami. Nie jest jednak ptakiem, aniołem, ani żadnym paranormalnym stworzeniem; nie umie nawet latać. Z pomocą rodziny i przyjaciela, próbuje odkryć prawdę o swojej tożsamości. Nie wszystko jest jednak takie proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać...

Tytuł: Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender
Autor: Leslye Walton
Wydawnictwo: Sine Qua Non

O tej powieści było swego czasu bardzo głośno. Zarówno w Polsce, jak i za granicą wywołała niemały szum wśród czytelników. Zbierając niemalże same pozytywne recenzje, zgromadziła sobie całkiem spore grono fanów. Mówią, że jest magicznie i refleksyjnie oraz porównują tę powieść do samych Stu lat samotności Marqueza! Nie było możliwości, żebym przeszedł obok tej książki obojętnie...

Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender to realizm magiczny w czystej postaci. Niewyjaśnione zjawiska, osobliwy nastrój, wszechobecna aura tajemniczości. Leslye Walton w doskonały sposób wykorzystuje te motywy, nadając swojej powieści niesamowity klimat. Zostajemy oczarowani od pierwszej chwili, a osobliwość i niezwykłość historii z każdą kolejną stroną hipnotyzują nas coraz bardziej. Z tej powieści wręcz unosi się magia, a czytając ją mamy wrażenie zupełnego odrealnienia. Istna magia.

Leslye Walton ma niesamowity dar pisania. Okazuje się bowiem, że nie tylko fabuła tej powieści jest iście magiczna, ale także styl, jakim została napisana. Dzięki niezwykłej wrażliwości oraz wyczuciu, autorka pisze lekko, pięknie i poetycko zarazem. Sposób poprowadzenia akcji przywodzi na myśl baśń, legendę, a delikatny język pełen metafor i innych ozdobników idealnie dopełniają tę niebanalną historię. Lektura tej książki to prawdziwa uczta dla zmysłów.

Ta z pozoru prosta saga rodzinna to tak naprawdę trudna opowieść o cierpieniu, smutku, samotności i poświęceniu. Bohaterkami tragicznymi są w tym przypadku kobiety z rodu Roux, które nawet w obliczu chwilowych radości, skazane są na ostateczną porażkę i nieszczęście. Rodzinne dramaty, odmienność oraz alienacja od społeczeństwa sprawiają, że bohaterki zmuszone są żyć w ciągłym nieszczęściu. Jedynym wybawieniem wydaje się być miłość, jednak i ta nie zawsze przynosi ukojenie.

Powieść Leslye Walton, pomimo swojej osobliwości i magiczności, jest niezwykle prawdziwa. Mimo że czyta się ją lekko i przyjemnie, nie jest książką łatwą. To historia pełna smutku i samotności, która niejednokrotnie nas poruszy. Autorce udało się nie przekroczyć cienkiej granicy sztuczności i niesmaku, dzięki czemu powieść wzbudza w nas szczere, prawdziwe i niczym niewymuszone emocje. W niezwykle subtelny sposób, porusza nas do głębi, jednocześnie nie grając w tandetny sposób na naszych uczuciach.

Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender to naznaczona bólem, smutkiem i samotnością historia rodziny, w której nikt nie jest w pełni szczęśliwy. Napisana poetyckim językiem, z niesamowitą lekkością, mówi o kwestiach trudnych i bolesnych. Przepełniona magią oraz niebywałym klimatem, targa naszymi emocjami oraz mocno wpływa na postrzeganie przez nas świata. Ta wielowymiarowa saga rodzinna hipnotyzuje i oczarowuje czytelnika od pierwszych stron, a jeszcze długo po lekturze wywołuje wzruszenie. Gwarantuję, że zakochacie się w tej powieści.

★★★★★★★★★☆

A Wy?
Czytaliście już Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender?
A jeśli nie, to czy zamierzacie?

Piszcie w komentarzach :)

12 komentarzy:

  1. Mi osobiście książka nie przypadła do gustu, nudziłam się niemiłosiernie i nie rozumiem jej fenomenu. Dobrze, że są osoby, którym się podoba i miło spędziły przy niej czas. Ja często mam tak, że zachwalane książki do mnie nie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się bardzo podobała, a przeczytałem ją właściwie za jednym zamachem. U mnie też tak bywa, jednak akurat w przypadku tej powieści, rozgłos i popularność były, przynajmniej moim zdaniem, jak najbardziej zasłużone :D

      Usuń
  2. Ach, coraz większą chęć mam na poznanie tej historii. Może wreszcie się zdecyduję?

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka bardzo mnie ciekawi. Również dużo o niej słyszałam i bardzo mnie kusi. Może niedługo po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widzę pozytywne opinie o tej książce, to niestety, ale mam wrażenie, że ja czytałam inną. :/ Dla mnie styl nie był w ogóle wyjątkowy ani poetycki, wręcz przeciwnie - prosty, jakby mówiła do pięciolatków. Losy Avy i jej rodziny też nie wywołały we mnie emocji, dla mnie to nie było nic szczególnego. Ot, dzieje rodziny, która ma ponoć jakieś wyjątkowe "moce", ale właściwie nie wiadomo dlaczego, bo tak, po prostu, bo można. Nie rozumiem jej fenomenu. :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Racja :) Fenomenalna lektura ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie magiczne historie i pomysł na tę książkę podoba mi się... ale jednocześnie nie mam jakoś ochoty jej czytać :P Mam wrażenie, że mi się nie spodoba, więc wolę się skupić na innych powieściach :D Rozumiesz :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam tej książki, jednak czytając jej opis czuję, że bardzo przypadłaby mi do gustu, może sięgnę po nią wkrótce :) Obserwuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jeszcze przede mną, ale muszę przynac, że mam na nią wielką ochotę!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~Nataliaaa
    happy1forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. JESZCZE nie czytałam, ale zdecydowanie zamierzam!

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze tej książki, ale te wszystkie pozytywne opinie sprawiły, że jestem jej ogromnie ciekawa. Ta tajemnicza aura, jaka panuje w powieści, jest bardzo zachęcająca ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)