piątek, 30 września 2016

Podsumowanie miesiąca | Wrzesień 2016

Zaskakująco udany miesiąc!

 


Wrzesień okazał się mniej zabiegany, niż się spodziewałem. Szkoła na razie dopiero się rozkręca, dlatego miałem całkiem sporo wolnego czasu. Ba, w trakcie pierwszego miesiąca szkoły przeczytałem więcej książek, niż podczas dwumiesięcznych wakacji! Oznacza to, że w końcu wróciłem do mojego normalnego tempa czytania. Jestem z tego bardzo zadowolony i mam nadzieję, że ten stan utrzyma się jak najdłużej. Co prawda, z każdym kolejnym tygodniem, będzie dochodzić coraz więcej zajęć, jednak jestem dobrej myśli.


We wrześniu przeczytałem:
  • Trawers - Remigiusz Mróz ★★★★★★★☆☆☆ (recenzja)
  • Mroczniejszy odcień magii - Victoria Schwab ★★★★★★★☆☆☆ (recenzja wkrótce)
  • Władca much - William Golding ★★★★★★★★☆☆
  • Jutro 7. Po drugiej stronie świtu - John Marsden ★★★★★★★☆☆☆
  • Wzburzenie - Philip Roth ★★★★★★★★☆☆ (recenzja)
  • Księga ryb Williama Goulda - Richard Flanagan ★★★★★★★★☆☆ (recenzja wkrótce)
  • Dziady cz. III - Adam Mickiewicz
  • Myszy i ludzie - John Steinbeck ★★★★★★★★☆☆



Najlepsza książka:
Wrzesień obfitował w kilka naprawdę dobrych pozycji. Na szczególną uwagę zasługują zwłaszcza: Władca much, Księga ryb Williama Goulda oraz Myszy i ludzie.

Najgorsza książka:
W tym miesiącu obyło się beż żadnej złej lub rozczarowującej lektury.


We wrześniu obejrzałem:
  • Drive ★★★★★★☆☆☆☆
  • Widzę, widzę ★★★★★★★★☆☆
  • Wszystko o Ewie ★★★★★★★☆☆☆
  • Dyrygent ★★★★★☆☆☆☆☆
  • Niesamowita Marguerite ★★★★★★☆☆☆☆
  • Kochankowie z księżyca ★★★★★★★★☆☆
  • Pociąg do Darjeeling ★★★★★★★☆☆☆
  • Tańcząc w ciemnościach ★★★★★★★★★★
  • Basen ★★★★★★★☆☆☆
  • Mary i Max ★★★★★★★★★☆
  • Pies andaluzyjski
  • Zabiłem moją matkę ★★★★★★★★☆☆
  • Wyśnione miłości ★★★★★★★★★☆
  • Annie Hall ★★★★★★★★★☆
  • Narcos (druga połowa 1. sezonu) ★★★★★★★★☆☆




Najlepszy film/serial:
Sporo tytułów wartych jest uwagi, jednak cztery zdecydowanie wyróżniają się na ich tle: Wyśnione miłości, Tańcząc w ciemnościach, Widzę,widzę oraz Mary i Max. Gorąco polecam Wam te filmy.

Najgorszy film/serial:
Muszę przyznać, że zawiodłem się nieco na Dyrygencie w reżyserii Andrzeja Wajdy. Ten genialny reżyser ma w swoim repertuarze zdecydowanie lepsze filmy.


Na blogu pojawiły się recenzje książek:

Pozostałe posty:

TBR na październik:
  • Ślady - Jakub Małecki
  • Siedem minut po północy - Patrick Ness
  • Wszystko, co lśni - Eleanor Catton 


Na początku roku Jakub Małecki zachwycił mnie swoim Dygotem. Odtąd z niecierpliwością wyczekiwałem kolejnej powieści tego autora... i oto jest. Już się nie mogę doczekać lektury Śladów, zwłaszcza, że zapowiada się równie genialnie. Siedem minut po północy to książka, która intryguje mnie już od jakiegoś czasu, ale nigdy nie miałem okazji, by po nią sięgnąć. Jednakże zmotywowany ekranizacją, która ukaże się w grudniu, planuję zabrać się za tę powieść już w tym miesiącu. Natomiast Wszystko, co lśni to początek moich przygotowań do Festiwalu Conrada, na który wybieram się pod koniec października do Krakowa. Eleanor Catton jest jedną z jego gwiazd, dlatego nie mogłem sobie odmówić lektury jej najbardziej uznanej powieści. Szykuje się kawał dobrej literatury.


Dodatkowo:
  • Nawiązałem współpracę z Wydawnictwem Vesper! Jej wynikiem są dwie recenzje, które ukażą się prawdopodobnie pod koniec października.
  • Wziąłem udział w 26. Festiwalu im. Adama Didura w Sanoku. W ramach tego wydarzenia, byłem m.in. na operze, balecie i musicalu. Mile wspominam tę edycję festiwalu i jestem pewien, że za rok również się na niego wybiorę.
  • Wybieram się na Targi Książki do Krakowa! Prawdopodobnie będę w sobotę oraz niedzielę. Zapowiada się mnóstwo ciekawych spotkań oraz wydarzeń towarzyszących, dlatego już się nie mogę doczekać. Z kim się zobaczę? :)

Jak spędziliście wrzesień?
Ile książek udało się wam przeczytać w tym miesiącu?

Piszcie w komentarzach :)

13 komentarzy:

  1. Ja też mam nadzieję być na Targach w Krakowie :D Z Podhala mam coś ponad godzinkę drogi, więc to całkiem niedaleko :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie wrzesień był bardzo zabiegany miesiącem, ale udało mi się znaleźć czas, aby przeczytać parę książek.Na chwilę obecną planuję się wybrać na Targi Książki.Gratuluję wyników i życzę Ci jeszcze lepszych w październiku🍵 🍁

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wow, ale miałeś cudowny miesiąc. "Władca much" i "Myszy i ludzie" to jedne z moich ulubionych książek. A filmowo tak samo - "Tańcząc w ciemnościach" uwielbiam po prostu, "Wyśnione miłości" - od niego zaczęła się moja miłość do Dolana, do tego dwa filmy mojego ulubionego reżysera Wesa Andersona <3 "Wszystko o Ewie" też wspominam bardzo miło, ale ja mam słabość do starszych filmów.
    Przyznam, że na "Widzę widzę" nie oglądałam cały czas - drastyczne sceny mnie przerosły :P Chłopak mi opowiadał co się dzieje na ekranie. Ale cały film mi się podobał, miał taki intrygujący klimat.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie marnie, bo chandra szkolna dała się we znaki :/ Post świetny i zaczynam poważnie zastanawiać się czy właśnie nie planować sobie TBRu na dany miesiąc, miałabym wszystko ladnie zorganizowane i nie gubilabym sie wśród listy ksiazek, które udało mi się przeczytać. Filmy spisałam i bede oglądać- jestem kinomaniaczką, ale ostatnio opuscilam sie więc pora nadrobic :) Pozdrawiam serdecznie i życzę równie udanego czytelniczego października :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z filmami zaszalałeś ;P "Tańcząc w ciemnościach" - pamiętam, że ten film był bardzo specyficzny, ale w takim pozytywnym sensie ;) "Mary i Max" było cudowną animacją :D
    "Ślady" bardzo mnie ciekawią, ale w pierwszej kolejności muszę sięgnąć po "Dygot" :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie wrzesień zaczął się genialnie - w pierwszym tygodniu przeczytałam aż cztery książki i myślałam, że utrzymam to tempo, bo naprawdę chciałam czytać, ale... dopadły mnie obowiązki, głownie zadania z biologii oraz chemii. Wręcz utonęłam w kserówkach i nauce :/ Mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakiś złoty środek między szkołą a czytaniem, bo na inne przyjemności czas jeszcze znajdę, ale z książkami było trudno.
    Hej, ja również się wybieram na Targi Książki w Krakowie! Co prawda jeszcze nie zdecydowałam, w jaki dzień, ale pewnie sobota lub niedziela :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki Steinbecka muszę koniecznie nadrobić! Gratuluję dobrego miesiąca! ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję wyniku! I strasznie zazdroszczę wyjazdu na Targi do Krakowa ;) Chciałam pojechać, ale mam tak durne połączenia z mojej miejscowości, że prędzej na piechotę dojdę niż pociągiem pojadę, a nie za bardzo mam czas na takie eskapady -,-'
    „Myszy i ludzi” muszę jak najszybciej nadrobić, bo to aż wstyd, że nie czytałam jeszcze nic Steinbecka! „Ślady” strasznie chciałabym dostać w swoje łapki, no ale na razie mam bana na wizyty empiku, bo mój portfel tego nie przeżyje ;) „Siedem minut po północy” jeszcze raz serdecznie polecam ;)
    W tym miesiącu obejrzałam cały pierwszy sezon Narcos i strasznie mi się spodobał. Do tego jeszcze wzięłam się za The Killing, ale troszkę mnie ono zawiodło :/


    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
  9. O, widzę, że nie obyło się bez starej, dobrej klasyki :) Mój wrzesień niestety mógł wpaść lepiej, przeczytałam zaledwie dwie książki :( Mam nadzieję, że uda mi się nadrobić zaległości, bo lista czytelnicza rośnie. Gratuluję nawiązania współpracy z wydawnictwem :)

    Postanowiłam, że nominuję Cię do LBA, więc serdecznie zapraszam Cię do zabawy. Jeśli masz ochotę, szczegóły znajdziesz tutaj: http://dzielawyszperane.blogspot.com/2016/10/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki zaczytany miesiąc! U mnie niby nie było źle, ale już wiem, że teraz będzie tylko gorzej, byle do maja! Na targach oczywiście będę, więc może się gdzieś spotkamy :D Będę czekała na recenzję "Siedem minut po północy" bo mnie ta pozycja bardzo intryguje, ale nie wiem czy po nią sięgać czy nie ;D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie czytam "Przewieszenie", "Trawers" zakupię zapewne dopiero na Targach, w końcu z Rzeszowa mam co najwyżej półtora godziny drogi :) Serię "Jutro" kiedyś zaczęłam, ale poprzestałam na pierwszym tomie i jakoś nie miałam okazji, aby sięgnąć po kolejne. Pamiętam jednak, że pierwsza część całkiem mi się podobała, więc kiedyś z pewnością przeczytam kontynuację.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję wyniku! Wśród Twoich książek nie znalazłam akurat nic dla siebie, ale zaciekawił mnie film "Mary i Max".

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie w sumie też początek w szkole nie był taki zły w porównaniu do tego, co dzieje się teraz. Same sprawdziany, prawie codziennie i nawet na czytanie brakuje czasu...

    Gratuluję wyników i życzę jeszcze lepszych w październiku :)
    A co do Targów, to jeśli wszystko się uda, to może uda mi się dotrzeć.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)