piątek, 23 września 2016

TBR | Jesień 2016

Moje czytelnicze plany na najbliższe miesiące



Kalendarzowa jesień oficjalnie się rozpoczęła. Najcieplejsze miesiące roku już za nami, co oznacza, że pora wyposażyć się w ciepły koc, termos z herbatą, ale przede wszystkim - dobrą lekturę. Po rozczarowujących, pod względem czytelniczym, wakacjach, mam nadzieję, że jesień będzie dla mnie bardziej łaskawa. Już po tych trzech tygodniach września widzę, że wróciłem do normalnego trybu czytania. Wierzę, że taki stan się utrzyma i że w przeciągu najbliższych trzech miesięcy uda mi się sięgnąć po jak najwięcej pozycji. Tak jak w przypadku wiosny i lata, postanowiłem zrobić listę dziewięciu książek, po które zamierzam sięgnąć w pierwszej kolejności na przestrzeni trzech miesięcy.


Jednak najpierw - rozliczenie letniego TBR'u:

Przeczytane:
  • Kompleks Portnoya - Philip Roth
  • Drach - Szczepan Twardoch
  • Trawers - Remigiusz Mróz

Nieprzeczytane:
  • Ścieżki północy - Richard Flanagan
  • Zakon mimów - Samantha Shannon
  • Królowa Tearlingu - Erika Johansen
  • Małe życie - Hanya Yanagihara
  • Amerykańscy bogowie - Neil Gaiman
  • Miasto cieni - Ransom Riggs

Jak widać - poległem na całej linii. Przez wakacje praktycznie nie czytałem, skąd taki słaby rezultat. Teraz starałem się bardziej rozważnie dobrać tytuły, dlatego myślę, że na koniec jesieni wynik będzie znacznie lepszy. A po jakie książki planuję sięgnąć?


Tak oto prezentuje się mój jesienny TBR:





Jak zwykle panuje tu pełna różnorodność, choć tym razem dominują przede wszystkim premiery wydawnicze najbliższych tygodni (Król, Słowik, Ślady i Szóstka wron). Znalazło się także miejsce na literaturę współczesną (Magiczne lata, Siedem minut po północy i Godziny) oraz klasykę literatury XX wieku (Zabić drozda i Lot nad kukułczym gniazdem). Na wszystkie te powieści mam ogromną ochotę, choć najbardziej nie mogę się chyba doczekać Śladów Małeckiego, którego Dygot całkowicie mnie oczarował oraz Króla Twardocha, którego poprzednie książki (Drach i Morfina) zrobiły na mnie ogromne wrażenie.


Tworzycie tego typu listy czy wybieracie książki na bieżąco?
Jakie są wasze plany czytelnicze na jesień?

Piszcie w komentarzach :) 

10 komentarzy:

  1. Zazdroszczę, że wkrótce przeczytasz "Szóstkę wron". Ja niedawno zrobiłam małe zakupy książkowe i będę musiała poczekać z kolejnymi, dlatego nie wiem kiedy przeczytam tę powieść, ale strasznie mam na nią ochotę :D
    "Godziny" to książka na podstawie, której powstał film? Swoją drogą film był genialny :D Będę się musiała rozejrzeć za tą powieścią.
    Powodzenia w realizacji planów!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na podstawie tej książki powstał film (którego jeszcze niestety nie widziałem). Co do Szóstki wron, to również mam na nią ogromną ochotę, dlatego mam nadzieję, że jak najszybciej uda mi się po nią sięgnąć ;)

      Usuń
  2. Znasz moje zdanie na temat "Śladów", "Godziny" i "Zabić drozda" też są cudownymi powieściami, więc książkowe wybory na ten miesiąc masz niebanalne:) Bardzo ciekawią mnie "Magiczne lata" i "Siedem minut po północy"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko przeczytam, obiecuję dać znać, co o nich myślę :) "Ślady" już czekają na półce, dlatego na dniach zabieram się za lekturę :)

      Usuń
  3. Na jesień listy jako takiej nie robię, ale na pewno będę czytać kryminały! (bo to moja idealna pora na ten gatunek) a tak to chcę również jesienią przeczytać "Słowika" Czekam na niego z niecierpliwością od maja :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała lista ;)
    Nie wiem dlaczego tak jest, ale kiedy miałam tyle czasu w wakacje też przeczytałam bardzo mało książek ;
    Teraz, kiedy zaczyna mi się szkoła czytam podwójnie :d
    Eh, logika :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie robie takich list, bo czuję że i tak bym nie podołała, a nie lubię narzucać sobie książek do przeczytania, wszystko zależy od mojego nastroju i tego co mam akurat pod ręką. xD
    Jednak tobie życzę powodzenia!
    Pozdrowionka!
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. "Szóstkę wron" już dawno zapragnęłam przeczytać, ponieważ za granicą wiele osób ją poleca, więc na polską premierę czekam z niecierpliwością. Bardzo ciekawią mnie również "Ślady" Małeckiego, mimo że nie czytałam jeszcze "Dygotu", który jest podobno świetny pod względem realizmu magicznego. Ze swojej strony polecam "Zabić drozda", jeden z lepszych klasyków, jakie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Słowik" czeka już na mnie, ale po angielsku, nawet dopiero ostatnio się dowiedziałam, że będzie wydawany w Polsce!
    "Zabić drozda" serdecznie polecam, w planach mam też drugą część. I ciekawią mnie też "Ślady" Jakuba Małeckiego, ale w najbliższym czasie, chyba nie zabiorę się za tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile to ja juz się zbieram by przeczytać ,,Zabić drozda"? Rok? A moze dwa? W kazdym razie naprawde sporo. I chyba stworzą sobie taki moj własny TBR bo będę mogła się skupić na tym na czym mi zalezy najbardziej. Żadne booki wybrałeś i czekam na recenzje!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)