czwartek, 27 października 2016

Liebster Blog Award #13 i #14

Co nieco o moich preferencjach czytelniczych

 


Jakiś czas temu zostałem nominowany, i to podwójnie, do Liebster Blog Award. Isleen z bloga Dzieła wyszperane i nie tylko oraz Sunny z Sunny Snowflake zadały mi kilka ciekawych pytań, na które właśnie teraz odpowiem. Czym jest Liebster Blog Award, nikomu tłumaczyć nie trzeba, dlatego od razu przejdę do udzielania odpowiedzi. Zapraszam do lektury!


Pytania od Isleen:

1. Twój ulubiony książkowy bohater to...?
Nie umiem wybrać jednego, dlatego wskażę dwóch, którzy jako pierwsi przyszli mi do głowy: Geralt z Wiedźmina oraz Alex z książki Wszechświat kontra Alex Woods.

2. Jakie pięć cech powinna posiadać książka idealna?
Idealna książka to taka, która jest genialna pod każdym względem, bez podziału na konkretne cechy.

3. W szkole wolisz czytać dramaty czy powieści?
Zdecydowanie powieści. Nie potrafię się skupić podczas czytania dramatów.

4. Która książka Cię zawiodła?
Było ich całkiem sporo. Dla przykładu podam Dawcę Lois Lowry.

5. Czytasz czasem jeszcze książki dla dzieci?
Niestety nie.

6. Czy jest jakiś typ bohatera literackiego, który podoba Ci się najbardziej?
Taki, w którego wiarygodność jestem w stanie uwierzyć.

7. Zdarza Ci się czytać w tajemnicy, np. w pracy, na zajęciach/lekcjach?
Oczywiście, że tak. Nie wychodzę do szkoły bez książki.

8. Najbardziej wzruszająca książka, którą przeczytałeś to...?
Na ten moment przychodzi mi do głowy jedynie Motyl Lisy Genovy.

9. Książka, która w jakiś sposób wpłynęła na Twój sposób postrzegania świata to...?
Rok 1984 Georga Orwella. Wybitna powieść!

10. Wolisz książki tradycyjne czy elektroniczne?
Tradycyjne, choć nie mam nic przeciwko ebookom.

11. Słuchasz audiobooków?
Bardzo rzadko, ale zdarza mi się.


Pytania od Sunny:

1. Książka w twardej czy miękkiej okładce?
Od strony użytkowej - miękka, estetycznej - twarda.

2. Jaka jest najtaniej kupiona książka na Twojej półce?
Nie mam zielonego pojęcia...

3. Twoje ulubione miejsce do czytania?
Moje łóżko.

4. Polecasz ludziom książki, czy to Tobie się je poleca?

Jako recenzent, głównie to ja polecam książki innym, choć i mnie ludzie często coś rekomendują.

5. Jaka jest według Ciebie najładniej wydana książka.

Jest takich mnóstwo. Ostatnio zachwyciła mnie na przykład okładka Osobliwych i cudownych przypadków Avy Lavender autorstwa Leslye Walton.

6. Czy jest bohater, którego wiele osób lubi, a Ty nie znosisz?
Tris z serii Niezgodna, Peeta z Igrzysk śmierci.

7. Wolisz, gdy główna postać jest mężczyzną czy kobietą?

Nie robi mi to różnicy.

8. Wolisz narrację pierwszoosobową czy trzecioosobową?

Zależy od rodzaju książki, ale odrobinę bardziej skłaniam się ku trzecioosobowej.

9. Czy nakłoniłeś kiedyś kogoś do czytania?

Może nie tyle co nakłoniłem do czytania, a bardziej zachęciłem do częstszego sięgania po książki.

10. Czy zwracasz dużą uwagę na stan i wygląd książki?

Lubię, gdy książka dobrze się prezentuje i jest zadbana, choć, gdy trochę się zniszczy, nie sprawia mi to problemu.

11. Czemu akurat czytanie?

Ponieważ Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła, cytując Wisławę Szymborską.


Wybaczcie, ale tym razem nie nominuję nikogo. Zwyczajnie nie mam pomysłu na pytania.

I to już koniec pytań!
Mam nadzieję, że moje odpowiedzi się Wam podobały. :)
 
W sobotę (29.10.) pojawię się na Targach Książki w Krakowie. Z kim się tam zobaczę?

6 komentarzy:

  1. Dziękuję za odpowiedzi :) O tak, „Rok 1984” to bardzo wpływająca na postrzeganie świata książka, jedna z moim ulubionych. Też nie znoszę Tris, po prostu jak o niej pomyślę zawsze jestem tak samo zdumiona głupotą tej postaci. Z Peetą też nie przepadam, choć uważam, że Katniss jest jeszcze gorsza (tak, wiem, pewnie zaraz wywołam tu jakiś shitstorm). Z jakiegoś powodu wolę czytać o mężczyznach, choć jak na ironię losu chyba częściej trafiają mi się książki o kobietach.

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja bylam nominowana doslownie kilka dni temu :P

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja lubię czasem zaczytać się w literaturze dziecięcej ^_^
    Okładka Avy Lavender jest piękna <3
    Och i ja nie cierpię Peety! Był taki... ugh! :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Rok 1984 uwielbiam... Książka-Impuls, która bardzo zmieniła sposób w jaki patrzę na rzeczywistość. I chociaż było to hmnn dosłownie kilka miesięcy temu, nadal siedzi mi w głowie i wyjść nie zamierza :) Jako że jestem z Krakowa, nie ominęłabym takiej okazji(!) jak Targi Książki! Również będę w sobotę, mam nadzieję, że się na siebie natkniemy :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na "Dawcy" również trochę się rozczarowałam, chociaż znalazłam w niej też kilka pozytywów. Przede wszystkim spodobała mi się kreacja utopinej rzeczywistości, wizja świata Lois Lowry, która momentami przyprawia wręcz o ciarki na skórze. Szkoda natomiast, że cała historia nie była trochę bardziej rozbudowana, a książka momentami wydawała mi się infantylna. Jeśli chodzi o tego typu literaturę, to zdecydowanie lepiej sięgnąć po "Rok 1984".

    OdpowiedzUsuń
  6. Łóżko najlepszym miejscem do czytania - nic z nim nie zwycięży ;P
    Tris z "Niezgodnej" - jak ona mnie irytowała! Miałam ochotę ją udusić! Natomiast Peeta był mi obojętny - podobnie jak Gale.
    "Wszechświat kontra Alex Woods" oraz "Rok 1984" - te dwie powieści jeszcze przede mną. Dużo dobrego o nich słyszałam/czytałam, ale jakoś nie mogę się za nie zabrać :/ Za duży wybór książek ;P
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)