piątek, 6 stycznia 2017

Podsumowanie 2016r.

Witajcie w nowym roku!



Rok 2016 za nami. 12 miesięcy obfitujących zarówno we wspaniałe i godne zapamiętania chwile, jak i te smutne, przykre, a nawet krzywdzące. Jednakże, nawet jeżeli teraz spoglądamy na niego niezbyt przychylnie, to jestem pewien, że za jakiś czas będziemy go jeszcze miło wspominać. Jeśli natomiast o mnie chodzi, wydaje mi się, że mogę zaliczyć ten rok do całkiem udanych. Sporo się działo, miejscami było mnóstwo zamieszania, pośpiechu oraz nerwów, jednak ogólnie rzecz biorąc, nie mogę narzekać. Spotkało mnie wiele dobrych rzeczy oraz doświadczyłem mnóstwa wspaniałych chwil. I to właśnie nimi się z Wami teraz podzielę.


Liczba przeczytanych książek:
64

Najlepsze książki:
Zestawienie 10 najlepszych książek 2016 roku do poczytania TUTAJ.



Liczba obejrzanych filmów i seriali:
124

Najlepsze filmy:


Najlepsze seriale:


Stan biblioteczki:
244

Liczba opublikowanych postów:
85

Liczba obserwatorów:
270

Liczba komentarzy:
1510

Liczba wyświetleń:
26652


Najlepsze wydarzenia kulturalne:

17. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty
Moje wrażenia do poczytania TUTAJ
Był to mój pierwszy, i z pewnością nie ostatni, festiwal filmowy. Nowymi Horyzontami interesowałem się już od jakiegoś czasu, jednak dopiero w tym roku zdecydowałem się na nie pojechać. I nie żałuję. Taki festiwal to najlepsza możliwa rzecz dla każdego miłośnika kina (zwłaszcza tego niezależnego). Kilka dni spędzonych w większości na oglądaniu genialnych filmów we wspanialej atmosferze, wśród ludzi, którzy tak samo jak ty fascynują się kinematografią... Czego chcieć więcej? Jestem pewien, że i w tym roku pojawię się we Wrocławiu na Nowych Horyzontach.

22. Przystanek Woodstock
Jest to chyba moje najmilsze wspomnienie tego roku. Jeszcze trzy miesiące przed tegorocznym Woodstockiem nawet nie podejrzewałbym siebie o to, że na niego pojadę. Kompletnie nie widziałem się w tym miejscu. Jednak kiedy pojawiła się możliwość wybrania się na ten festiwal, byłem nie tylko mocno zestresowany oraz pełen obaw, ale przede wszystkim - niezwykle podekscytowany. Na miejscu okazało się, że... jest niesamowicie. Początkowy strach oraz niepewność poszły w niepamięć, a ja całkowicie oddałem się wszechobecnemu szaleństwu oraz ciągłej zabawie. Były to trzy dni spędzone w niezwykłej atmosferze, wśród wspaniałych ludzi, najlepszej muzyki oraz pozytywnej energii. Nie spodziewałem się, że tak bardzo mi się tam spodoba.


20. Międzynarodowe Targi książki w Krakowie
Podobnie jak w 2015, tak i w tym roku, wybrałem się na Targi Książki do Krakowa. Przedostatni wyjazd miał charakter zapoznawczy i nie do końca zorganizowany, dlatego teraz postanowiłem lepiej się przygotować. Tym razem pojechałem tam z konkretnymi planami, ułożonym grafikiem oraz przygotowanymi książkami do podpisu. Udało mi się spotkać oraz wymienić kilka zdań z jednymi z moich ulubionych pisarzy, z czego jestem chyba najbardziej zadowolony. Mimo jeszcze większych tłumów, wszechobecnego tłoku oraz niewygody, mogę zaliczyć te targi do udanych i do dziś miło je wspominam.



Dodatkowo:

Nawiązałem współpracę z wydawnictwami: Literackie, Sine Qua Non, Znak, Papierowy księżyc, Sonia Draga, Otwarte, Vesper, Kobiece, Helion. To dla mnie ogromny zaszczyt oraz olbrzymia radość, że mogę czytać oraz recenzować książki tychże wydawnictw. Jeszcze raz - dziękuję za okazane zaufanie.

Zacząłem pisać dla Kultury do góry nogami. To jeden z najlepszych portali kulturalnych, jakie znam, dlatego niezmiernie się cieszę, że mogę go współtworzyć. Wspaniałe jest to, że mam tam możliwość pisania o wszystkich dziedzinach kultury, które mnie interesują. To dla mnie nie tylko kolejne doświadczenie oraz możliwość poszerzenia własnych horyzontów, ale przede wszystkim okazja do współpracy z szalenie ciekawymi osobami, które łączy wspólna miłość do szeroko pojętej kultury i sztuki. Zachęcam Was do odwiedzania Kultury do góry nogami (TUTAJ) - tam zawsze znajdziecie coś dla siebie.



Rok 2016 był dla mnie rokiem intrygujących odkryć oraz nowych doświadczeń. W ciągu tych dwunastu miesięcy sięgałem po książki, oglądałem filmy oraz słuchałem muzyki z przeróżnych, zupełnie od siebie odmiennych gatunków oraz stylów. Eksperymentowałem, poszukiwałem oraz poznawałem zupełnie nowe rzeczy. Wydaje mi się, że to właśnie w przeciągu tych dwunastu miesięcy, najintensywniej, jak nigdy wcześniej, wyrabiałem swój gust. Poznawałem moich ulubionych autorów, reżyserów, artystów oraz muzyków. Zacząłem poważnie interesować się kinem niezależnym, coraz lepiej odnajdywać się w sztuce współczesnej oraz słuchać sporo alternatywnej, nieznanej mi wcześniej, muzyki.

To właśnie w tym roku odkryłem: Szczepana Twardocha, Philipa Rotha, Richarda Flanagana, George'a Orwella, Wesa Andersona, Xaviera Dolana, Larsa von Triera, Paolo Sorrentino, Marinę Abramović, Tadeusza Kantora, Rafała Olbińskiego, Brodkę, Fisza i Emade, Bokkę oraz The Dumplings.



Korzystając z okazji chciałbym Wam złożyć (lekko spóźnione) życzenia noworoczne oraz życzyć:


Oby ten rok był co najmniej równie dobry co poprzedni, żebyście doświadczyli mnóstwa wspaniałych chwil, robili to, co sprawia Wam największą radość oraz sięgali po same świetne książki!

7 komentarzy:

  1. Szczęśliwego Nowego Roku! "Amelia"... chyba miałam ten film na kasetach, kojarzę go, ale nie mam pojęcia o czym był XD
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Miałeś baaardzo udany rok :D Gratuluję Ci tylu nawiązanych współprac! Statystyki również cudowne :D Tacy blogerzy jak Ty dają mi motywację do prowadzenia swojego bloga :)
    Pozdrawiam i życzę Ci równie udanego (a może i jeszcze bardziej) 2017 roku!
    Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczęśliwego Roku Tobie również! Gratuluję wyniku, nowych współprac i przede wszystkim tylu cudownych wykonawców jakich odnalazłeś. Ja w tym roku planuję Targi, ale zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu. I zdecydowanie zachęciłeś mnie do oglądania większej ilości filmów, bo dotychczas zdecydowanie bardziej wolałam sztuki teatralne. Dziękuję i pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle wstyd przyznać, ale nie przeczytałam żadnej z twoich najlepszych książek ani nie obejrzałam żadnego z twoich najlepszych filmów.

    Gratuluję Ci wspaniałego wyniku i wielu (naprawdę wielu) sukcesów! Pisz dalej, czytaj więcej i oglądaj jeszcze więcej :) Powodzenia w 2017 roku!

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tyle filmów nie obejrzałam przez całe życie :D "Amelię" kojarzę tylko dzięki piosence Comptine d'un autre ete (o ile dobrze napisałam tytuł...), która jest jednym z popularniejszych soundtracków do zagrania na pianino (bardzo dużo ludzi na YT robi do niej covery). Filmu nie oglądałam, ale mam nadzieję, że to nadrobię, skoro już jestem pod urokiem tej filmowej muzyki.
    Na targach książki również byłam i chociaż organizacja rzeczywiście kulała, to jednak atmosfera takiego wydarzenia jest niepowtarzalna. Za rok też będę musiała koniecznie się wybrać :)
    Gratuluję wszystkich osiągnięć i życzę kolejnego udanego roku w prowadzeniu bloga!

    OdpowiedzUsuń
  6. Serial "Fargo" ma genialny plakat :) Strasznie rzuca się w oczy.
    Gratuluję współprac oraz wyników i życzę Ci, aby 2017 rok był jeszcze bardziej owocny :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Życzę Ci, aby przyszły rok również był udany :) Obyś przeczytał tyle samo albo i jeszcze więcej! I znalazł czas na oglądanie tylu filmów czy seriali! :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)