wtorek, 11 kwietnia 2017

TBR | Wiosna 2017

Moje plany czytelnicze na wiosnę.



Wiosna rozpoczęła się na dobre, dlatego to chyba najwyższa pora, by zrobić plany czytelnicze na najbliższe miesiące. Nie utożsamiam pór roku z danymi gatunkami literackimi, nie mam również "nastroju" na określone tytuły; lubię jednak wybierać kilka książek, po które sięgnę w najbliższym czasie. To dobra okazja, by prześledzić zapowiedzi wydawnicze oraz przyjrzeć się swoim półkom (zawsze znajdzie się jakaś powieść, o której zapomnieliśmy, a po którą od dawna chcieliśmy sięgnąć). Co prawda zazwyczaj nie udaje mi się przeczytać wszystkich pozycji, które wybiorę, jednak nie powstrzymuje mnie to przed robieniem takich list. I właśnie dlatego również na wiosnę postanowiłem wybrać 9 książek, po które będę chciał sięgnąć "w pierwszej kolejności".

Jednak najpierw - rozliczenie zimowego TBR'u (link):

Przeczytane:
  • Muza - Jessie Burton
  • Lalka - Bolesław Prus
  • Folwark zwierzęcy - George Orwell
  • Szklany klosz - Sylvia Plath
  • Prawiek i inne czasy - Olga Tokarczuk
  • Harry Potter i Przeklęte Dziecko - J.K.Rowling, J.Thorne, J.Tiffany

Nieprzeczytane:
  • Everyman - Philip Roth
  • Kocia kołyska - Kurt Vonnegut
  • Portret Doriana Graya - Oscar Wilde

Tym razem poszło mi zdecydowanie lepiej niż poprzednio, z czego bardzo się cieszę. Najbardziej szkoda mi Portretu Doriana Graya, po którego sięgałem kilkukrotnie i za każdym razem coś mnie powstrzymywało od dalszej lektury. Jestem jednak pewien, że jeszcze powrócę do tego tytułu.


Tak oto prezentuje się mój wiosenny TBR:


Po fenomenalnej książce Fatum i furia, którą miałem okazję przeczytać w zeszłym roku, ogromnie nie mogę się doczekać następnej powieści tej autorki - Arkadii. Szykuje się równie genialna i wyjątkowa lektura... Teatr Sabata i Ściana burz to kolejne z nadchodzących premier, na które mam wielką ochotę. Pierwsza z nich będzie kolejnym spotkaniem z twórczością Philipa Rotha - jednego z moich ulubionych pisarzy, a druga kontynuacją najlepszej książki fantasy, jaką przeczytałem w zeszłym roku (Królowie Dary). Dosłownie kilka dni temu obejrzałem ostatni odcinek znakomitego serialu Big Little Lies (Wielkie kłamstewka), i mimo że początkowo nie zamierzałem tego robić, postanowiłem sięgnąć po literacki pierwowzór. Przekonam się, czy jest on równie dobry, co jego ekranizacja. Po przeczytaniu oraz obejrzeniu Godzin, przyszła pora na zapoznanie się z największą inspiracją tych dzieł, jakim jest Pani Dalloway Virginii Woolf. Mam nadzieję, że tej wiosny uda mi się nareszcie sięgnąć po ten klasyk. Z kolei Jeszcze jeden oddech ma być odpoczynkiem od beletrystyki, a tym samym moim kolejnym podejściem do literatury faktu. Natomiast pozostałe tytuły (Przekleństwa niewinności, Stacja jedenaście, Genialna przyjaciółka) to po prostu książki, które już od dłuższego czasu mnie interesowały, a po które nigdy nie miałem okazji sięgnąć. Może teraz w końcu uda mi się za nie zabrać.


Tworzycie tego typu listy czy wybieracie książki na bieżąco?
Jakie są wasze plany czytelnicze na wiosnę?

10 komentarzy:

  1. Dużo książek ci się udało przeczytać z zimowej edycji. Zbierałam się za Jeszcze jeden oddech, ale nie wyszło :(
    Powodzenia
    pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię plany, ale zazwyczaj w ogóle nich nie realizuję. Ale próbuję! Ciekawi mnie Elena Ferrante, a od Lauren mam u siebie Fatum i furię :) Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o "Przekleństwa niewinności", to w pierwszej kolejności obejrzałam film, a dopiero później sięgnęłam po książkę i zarówno ekranizacja, jak i powieść były dobre.
    "Ścianę burz" też mam w planie, ale nie mam pojęcia kiedy uda mi się ją przeczytać - zapewne nie w najbliższym czasie.
    Jeśli chodzi o moje plany, to teraz muszę skończyć "Północ-Południe" Wegnera, w święta wezmę się za "Zabójczynie" Maas, a później sięgnę po "Grę anioła" Zafona, "Metro 2033" Glukhovskiego oraz "Nocny film" Pessl :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Również mam w planach "Ścianę burz", a jak wczoraj zobaczyłam w Empiku jakiej jest objętości... zapowiada się wiele stron wyjątkowej lektury :) Bardzo czekałam na tę premierę, martwi mnie tylko brak jakichkolwiek informacji za granicą o trzecim tomie. Za to jak usłyszałam, że część druga jest pełna rozważań filozoficznych i polityki - jestem w niebie! :D
    "Arkadię" także postanowiłam niedługo przeczytać, bo choć nie znam jeszcze "Fatum i Furii", to jednak ten tytuł bardziej mnie zainteresował. Ale poprzednie dzieło tej autorki też mam zamiar nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na Rotha również się czaję - mam nadzieję, że niebawem do mnie przybędzie :) A "Przekleństwa niewinności" musisz, ale to musisz przeczytać. Mówię Ci, że zakochasz się w tej powieści. A później w całym Eugenidesie - tak już się dzieje na tym świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo przeczytałeś Lalkę :D Podobała się? ;) Mi bardzo, chociaż większość mojej klasy nawet nie przeczytało streszczenia a matura już w maju :D Ogólnie to muszę Cię pochwalić za bardzo dobre wyniki i fajne plany :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe książki jak widzę :) Ja nie robię list, bo i tak nigdy nie udaje mi się ich spełnić :( Wybieram na spontanie co czytam :D

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  8. W gimnazjum nie przerabialiśmy "Folwarku zwierzęcego", ale bardzo chciałabym sięgnąć po Orwella :D

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam szybko nadrobić "Portret Doriana Graya". Ja się też kilka razy zabierałam za tę książkę, ale później przepadłam w lekturze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Również mam w planach sięgnąć po pierwowzór serialu Wielkie kłamstewka. Jestem bardzo ciekawy, czy zrobią kolejny sezon, czy to był raczej tylko jednorazowy projekt.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)